اپل از کابران خود خواست هرچه سریع تر سیستم عامل های خود را برای جلوگیری از ابزارهای جاسوسی، بروز رسانی کنند

اپل از کابران خود خواست هرچه سریع تر سیستم عامل های خود را برای جلوگیری از ابزارهای جاسوسی، بروز رسانی کنند

apple

اپل از کاربران آیفون خواست به علت شناسایی یک بدافزار جاسوس هر چه سریع تر سیستم عامل های گوشی های خود را به روز کنند و از iOS 9.3.5 استفاده کنند.

اولین بار یک محقق امنیتی موفق به شناسایی بدافزار یاد شده گردید. این بدافزار برای سرقت اطلاعات یک فعال حقوق بشر در کشور امارات مورد استفاده قرار گرفته است.

به دنبال گزارش موضوع و مشخص شدن جدی بودن این خطر اپل وصله ای را عرضه کرده است. این وصله ده روز بعد از انتشار اولین گزارش در مورد این بدافزار جاسوس توسط شرکت های   Citizen Lab و  Lookout Securityشناسایی شده است.

اپل پیام های هشداری را برای تمامی کاربران سیستم عامل iOS9  ارسال کرده و به آنها در مورد تبعات عدم به روزرسانی سیستم عامل خود هشدار داده است.

این بدافزار جاسوس بعد از نفوذ به گوشی می تواند از راه دور کنترل نمایشگر آن را در دست بگیرد. دسترسی به دوربین و میکروفون و ضبط صدای تماس های تلفنی کاربر حتی در صورت استفاده از برنامه های چت ظاهرا ایمن، مانند واتس اپ از جمله توانمندی های این بدافزار جاسوس است.

سرقت تصاویر ذخیره شده در گوشی، ثبت اطلاعات تحرکات کاربران و بازیابی فایل های موجود در آیفون هم با استفاده از این جاسوس افزار پیشرفته ممکن است.

هنوز مشخص نیست این جاسوس افزار تا چه حد برای سرقت اطلاعات به کار رفته، البته برخی آسیب پذیری های مورد سواستفاده بدافزار مذکور، ماه ها قبل شناسایی شده بودند. یک سخنگوی اپل با تایید موضوع اظهار داشته که با نصب  iOS 9.3.5 تمامی مشکلات احتمالی رفع می شود.

مطالب مشابه:  Ransomware ها پیش می روند، تهدید در راه ابر ها !!!

کارشناسان امنیتی می گویند کاربران برای جلوگیری از نفوذ این بدافزارها به گوشی های خود باید از کلیک بر روی لینک های ارسالی از طریق پیامک، نصب برنامه های ناشناخته و مشکوک و از منابع تایید نشده خودداری کنند.

افزودن دیدگاه جدید

دیدگاه های شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Main Menu x
X