برای امنیت تجارت خود این موارد را در نظر بگیرید

برای امنیت تجارت خود این موارد را در نظر بگیرید

security

یکی از بزرگترین مشکلات، غلبه بر محدوده امنیت کسب و کار و تناسب آن با نیاز شما می باشد: یک کتاب راهنما برای دانلود و یا “یک مدل همه منظوره” وجود ندارد. تأمین امنیت کسب و کار به سادگی پیدا کردن مناطق حساس کاری در خصوص از دست دادن اطلاعات و یا مسیرهایی که ممکن است از آن ها مورد حمله قرار بگیرید می باشد، این نقاط ضعف را پیدا کنید سپس در خصوص برطرف نمودن این نقاط مشاوره بگیرید.

بعضی از نکات اصلی ممکن است تکرار شوند اما چند نکته ضروری وجود دارد.

  • دانش فراوانی در اختیار شما قرار دارد. کارشناسان و متخصصان امنیت در هر گوشه ای از جهان وجود دارند. مشاوره گرفتن از آنها امری آسان می باشد اما در صورت امکان از بیش از یک منبع مشاوره بگیرید. فقط در ذهن خود داشته باشید که دنیای تکنولوژی با سرعت بسیار زیادی در حال افزایش می باشد پس استفاده از تکنولوژی های روز چالش بزرگی می باشد.
  • در دنیای کسب و کار ضعیف ترین ارتباط مربوط به مشتری می باشد، همین امر بزرگترین دارایی شما می باشد. تجهیز کردن کارکنان خود در برابر جرایم اینترنتی آنگونه که به نظر می رسد ترسناک نیست. با آموزش کارکنان خود در خصوص تهدیدهای روز دنیا آنها را آگاه کنید تا با کلیک اشتباه بر روی یک لینک فیشینگ و یا وارد شدن به یک سایت از طریق ایمیل اسپم شبکه شما را به خطر نیندازند. با ایجاد احساس مسئولیت در کارکنان خود در خصوص امنیت سازمان، کسب و کار خود را امن کنید.
  • حفظ امنیت سخت افزار و نرم افزار امری بسیار مهم می باشد. بررسی جریان داده درون و بیرون از سازمان به شما نشانه ای از مناطقی را که باید امن نگه دارید، می دهد. همچنین مطمئن شوید روش مستند سازی وجود داشته باشد تا اگر مورد جدیدی به ساختار اضافه شد و یا پسوردی تغییر کرد و یا آپدیتی در مجموعه مننتشر شد آن ها را ثبت کنید. نرم افزارهای امنیتی چند لایه باید بر روی تمامی دستگاه ها نصب باشد.
  • اگر کارمند شما در راه و یا از خانه کار میکند این بدان معناست که دسترسی به شبکه از هرکجای دنیا بسیار آسانتر شده و به امری تقریبا ضروری تبدیل شده است. این سهولت بدان معنا است که پتانسیل این وجود دارد که شبکه شما در معرض سوء استفاده، سرقت اطلاعات، و یا ارتباطات نا امن Wi-Fi قرار بگیرد و این امر کسب و کار شما را در معرض ریسک بسیار بزرگی قرار می دهد.
  • مجازی سازی به امری آسان تبدیل گشته است بنابراین داشتن سرور های متعدد بسیار آسان شده است. اگر می خواهید از سرورهای خود مراقبت کنید از سیستم عامل های امن استفاده کنید و نرم افزار های نصب شده دارای آخرین بروزرسانی ها باشند. زیرا حفره های این نرم افزار ها دروازه ای برای بقیه دنیا می باشند و خطر حمله را افزایش می دهند و هیچ وقت فکر نکنید که اطلاعات شما برای بقیه مهم نیست، همه اطلاعات از جمله اطلاعات شما مهم هستند.
  • باج افزار ها یکی از مخرب ترین نرم افزار های مخرب در دنیای امروز هستند، بنابراین انتخاب برنامه پشتیبان گیری صحیح بسیار مهم می باشد. زمان پشتیبان گیری و برنامه ریزی و محل ذخیره سازی همه بسیار مهم می باشند و مشاوره حفره ای هم در این زمینه وجود دارد پس اگر از چیزی مطمئن نیستید از این افراد استفاده کنید.
  • با خواندن این مطلب شاید فکر کنید که امن کردن کسب و کار، کاری بسیار پیچیده و هزینه بر می باشد، شاید در مواردی اینگونه باشد، اما مانند بسیاری دیگر از موارد موجود در کسب و کار با وارد شدن به آن و انجام اقدامات لازم به صورت مرحله به مرحله این کار امکان پذیر خواهد بود. هنگامی که یک برنامه را محل مستقر می کنید می توانید راهکارهای مختلفی را در پیش بگیرید: روش های مختلفی برای تست نفوذ وجود دارد که با آن حفره های امنیتی را پیدا ، برطرف و دوباره تست خواهید کرد. اگر با انجام ندادن کاری پول ذخیره کرده اید فقط مساله زمان خواهد بود تا ده برابر پول اولیه، هزینه درست کردن سیستم خود کنید.
مطالب مشابه:  هوش مصنوعی (AI) و مجرمان سایبری

افزودن دیدگاه جدید

دیدگاه های شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Main Menu x
X