جان مک‌آفی با ادعای هک واتس‌اپ خبرنگاران را بازی داد

جان مک‌آفی با ادعای هک واتس‌اپ خبرنگاران را بازی داد

جان مک‌آفی با ادعای هک واتس‌اپ خبرنگاران را بازی داد

جان مک‌آفی موسس آنتی‌ویروس McAfee فردی پرحاشیه در دنیای تکنولوژی است. او به تازگی با استفاده از حقه‌ای ساده سعی کرده بود به خبرنگاران رسانه‌ها بقبولاند که توانسته سیستم رمزنگاری واتس‌اپ را هک کند و پیام‌های کاربران را به راحتی بخواند. البته بعدا مشخص شد که او از تلفن‌های آلوده به بدافزار برای این منظور استفاده کرده است.

نام جان مک‌آفی همواره با خبرهای حاشیه‌ای و داغ همراه بوده است. او یکی از فعالان حوزه‌ی فناوری است که رفتاری بسیار متفاوت نسبت به دیگر همکاران خود در این حوزه دارد. او در جدیدترین اقدام خود سعی کرده امنیت واتس‌اپ را مورد انتقاد قرار دهد و به نوعی به خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای اثبات کند که توانسته سیستم رمزنگاری این اپلیکیشن محبوب را هک کند.

جان مک‌آفی در سال جاری چند بار به خاطر اظهارات عجیب مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت. بار اول که ادعا کرده بود می‌تواند آیفون مورد دعوای اف‌بی‌آی و اپل را در سه هفته هک کند و پس از مدتی عنوان کرد که این ادعا را فقط برای جلب نظر مردم بیان کرده است. پس از ادعای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز عنوان کرده بود که برنامه‌های جدی برای آزادی بیان و پیشگیری از تروریسم دارد و البته برنامه‌ی اجرایی او در این مورد “بسیار سخت و غیر قابل توضیح” است!

واتس‌اپ در ماه آوریل سال جاری اعلام کرده بود که سیستم رمزنگاری جدیدی برای رمزنگاری پیام‌های کاربران ابداع کرده که امنیت پیام‌ها و اطلاعات آنها را بسیار بالا می‌برد. این شرکت مدعی شده بود که سیستم رمزنگاری جدید، عملیات خود را به صورت end to end یعنی در سمت خود کاربران انجام می‌دهد.

مطالب مشابه:  تفاوت آنتی ویروس و آنتی بدافزار
whatsapp
اما برنامه‌ی مک‌آفی برای اثبات ادعای جدیدش نیز جالب بوده است. گفته شده او دو تلفن سامسونگ پلمپ شده را برای خبرنگاران ارسال می‌کرده و کارشناسانش در جلوی چشمان خبرنگاران این دستگاه‌ها را باز کرده و از آنها استفاده می‌کرده‌اند. در سوی دیگر مک‌آفی از طریق اسکایپ تمامی پیام‌هایی که توسط اپلیکیشن واتس‌اپ در این گوشی‌ها ارسال می‌شده را برای خبرنگاران می‌خوانده است. حال حقه‌ی او برای خبرنگاران اثبات شده و معلوم شده که این دو گوشی محتوی بدافزاری از نوع کی‌لاگر (Keylogger) بوده‌اند که پیام‌های نوشته شده را برای مک‌آفی ارسال می‌کرده است.

افزودن دیدگاه جدید

دیدگاه های شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Main Menu x
X