حمله DDoS فقط ساعتی 5 دلار !!!

حمله DDoS فقط ساعتی 5 دلار !!!

محققین به تازگی دریافته اند که حملات DDos به راحتی و به قیمت ناچیز ساعتی 5$ خرید و فروش می شوند.
این در حالیست که حدودا یک سال پیش این حملات در Dark Web به قیمت ساعتی 38$ خرید و فروش می شد. عملا این حملات به نوعی کالا تبدیل شده است.
محققین همچنین به این نکته اشاره کردند که این حملات، که برای مختل کردن سرورهای میزبان وب به کار می روند، به عنوان “سرویس اضطراب” به فروش می رسد، مشخصا برای سازمان هایی که می خواهند قدرت تحمل سرورهای وب خود را تست کنند.
به گفته یکی از مسئولین حتی تهیه کنندگان حملات DDoS یا به اصطلاح DDoSers هم به اصول اخلاقی پایبندند. مثل ترس به جا از دولت !!
اگرچه که اکثر تهیه کنندگان این حملات علاقه ای به دانستن اینکه سرور هدف مورد تست اضطراب است یا خیر نداشتند، اما به گفته یکی از این مهاجمین به هر سروری امکان حمله وجود دارد به جز سرورهای دولتی و بیمارستانی.
به گفته یکی از آنها، پس از اختار دولت به برخی از تهیه کنندگان تست اضطراب در رابطه با سوء استفاده از این سرویس، طی 2 روز 3 میزبان سرور آنها حذف شده اند.
این مهاجمین در بستر اینترنت رشد کرده و بزرگ شده اند مانند ویروس های موجود در طبیعت، حال زمان آن رسیده تا به ایجاد کنندگان اضطراب، اضطراب وارد کنیم.
محققین از تمامی کاربران اینترنت درخواست کرده اند تا در صورت برخورد با تبلیغ اینگونه حملات، سریعا اطلاع رسانی کنند.
بر اساس تحقیق منتشر شده از موسسه تحقیقاتی Neustar در آپریل 2016 بیش از 7 برند از هر 10 برند دنیا در سال گذشته هدف حملات DDoS قرار گرفته اند.
بر اساس این تحقیق از 1000 متخصص IT، 73% حملات DDoS، 82% حملات پی در پی و 57% سرقت گزارش کرده اند.
به گفته متخصصین کسپرسکی با وجود اینکه اکثر حملات DDoS برای اهداف تخریب مورد استفاده قرار می گیرند، اما تمامی کسانی که پشت این حملات هستند مجرمین سایبری نیستند.
بیش از 5500 شرکت در 26 کشور که مورد حمله DDoS قرار گرفته بودند اعلام کرده اند که عامل و انگیزه این حملات را می شناسند و 12% از آنها رقیبان خود را عامل آن معرفی کرده اند.
در صنعت خدمات تجاری، 38% از قربانیان این حملات به رقیبان خود مظنون هستند.
آیا شما تاکنون تبلیغ این حملات را دیده یا مورد این حملات قرار گرفته اید؟ در این صورت به چه کسی مطنون هستید؟

افزودن دیدگاه جدید

مطالب مشابه:  انتخاب رمز عبور ایمن

دیدگاه های شما

2 دیدگاه ها برای “حمله DDoS فقط ساعتی 5 دلار !!!”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Main Menu x
X