سیسکو اعلام کرد: ” ما اینترنت اشیا را امن خواهیم کرد چون شبکه متعلق به ما است!!!”

سیسکو اعلام کرد: ” ما اینترنت اشیا را امن خواهیم کرد چون شبکه متعلق به ما است!!!”

cisco

سیسکو سیستم در حال کار برای فرایند اساسی قرار دادن دستگاه های اینترنت اشیا به صورت آنلاین، استفاده راحت تر و تامین امنیت آنها است. در حالیکه شرکت های بزرگ خود را آماده می کنند تا میلیون ها دستگاه مرتبط به هم را راه اندازی نمایند.

Rowan Trollope معاون رئیس و مدیر کل گروه برنامه ها و اینترنت اشیا سیسکو می گوید: به لطف داشتن حضور برتر سیسکو در شبکه پروتوکل اینترنت، کاری را می تواند انجام دهد که هیچ شرکت دیگری قادر به انجام آن نیست: تغییر شبکه هایی که برای اینترنت اشیا ساخته نشده اند و هموار کردن مسیر برای گسترش دستگاه ها.

روز سه شنبه Trollope در سخنرانی خود در اجلاس سیسکو که در سان فرانسیکو برگزار شده بود گفت: ” در حال حاضر اینترنت و شبکه هایی که وجو دارد، برای اینترنت اشیا کار نمی کنند. ما می توانیم این مشکل را برطرف نماییم زیرا که صاحب آن هستیم.”

در قلب این ابتکار بلند پروازانه امنیت قرار دارد، و در این طرح اعلام شده در سراسر اجلاس
سان فرانسیکو این موضوع برجسته می باشد.

رقابت بسیار حساسی در حوزه به ظاهر سودآور سازماندهی اجرا و امنیت اینترنت اشیا وجود دارد. هفته گذشته، شرکت تولید کننده پردازنده ARM سرویس ابری mbed خود را معرفی نموده و گفت بهترین راه برای تامین امنیت اینترنت اشیا می باشد زیرا که بیشتر دستگاه های اینترنت اشیا از پردازنده های ARM استفاده می کنند.

در سال آینده، سیسکو برنامه ای را اجرا خواهد کرد تا بتواند انطباق اینترنت اشیا با نرم افزار مبتنی بر شبکه خود را ضمانت کند. در میان موارد دیگر، نرم افزار باید این دستگاه ها را با استفاده از یک ” لیست سفید” شناسایی نماید، و به جای پیدا کردن و مسدود کردن آن هایی که دسترسی ندارند آن هایی را که امن هستند پیدا نماید. در این جا دستگاه ها خود یک نقش ایفا می کنند، و به شبکه ها می گویند که چه کارهایی می توانند انجام دهند، مانند اینکه فقط به سرورهای خانگی برای دستیابی به سرویس هایی که ارائه می دهد متصل شوند.

مطالب مشابه:  ترمیم بیش از ۲۰۰ ضعف امنیتی در محصولات شرکت‌های فناوری

این رویکرد ممکن است باعث جلوگیری از بروز حوادث ویرانگری مانند حمله Mirai botnet  شود که در آن از هزاران دوربین نا امن متصل به اینترنت استفاده شده بود.

اما قابلیت مدیریت اینترنت اشیا از امنیت فراتر رفته و به سمت خودکارسازی فعالیت های دیگر مانند تنظیمات شبکه رفته است که در غیر این صورت مدیران شبکه خود باید این کار ها را انجام دهند.

Trollope بعد از سخنرانی خود در مصاحبه مطبوعاتی افزود: ” وقتی به مقیاس اینترنت اشیا نگاه می کنید متوجه می شوید، آدم به اندازه کافی برای انجام کارها در شبکه به صورتی فعلی بر روی زمین وجود ندارد.

برای محقق کردن این امر، سیسکو از قابلیت های Jasper Technologies ،شرکت فعال در حوزه اینترنت اشیا که در ماه فوریه آن را تصاحب کرده است استفاده می نماید. آن ها به حوزه
DNA ( Digital Network Architecture) وارد شده اند، که نقشه سیسکو برای ساختن شبکه های مجازی و اتوماتیک می باشد.

Trollope می گوید: ” مشارکت سیسکو با اپل مثالی است از کاری که سیسکو برای تامین امنیت و مدیربت دستگاه ها در شبکه های سیسکو می تواند انجام دهد.

او افزود: ” پاسخ به این پرسش که آیا سیسکو به تنهایی می تواند این کار را انجام دهد، البته فراگیر در شبکه های مبتنی بر IP، امیدوار است تا بتوان برخی از این قابلیت ها را استاندارد نمود. مخصوصا، کمک می کند تا MUD ( Manufacture Usage Description) را وارد نیروی ضربت مهندسی اینترنت نمود. البته چون سیسکو می تواند سریعتر از حد معمول کار نماید، می تواند این تکنولوژی را جلوتر از زمان پیاده سازی نماید.

انتظار نداشته باشید که همه این موارد در یک شب انجام شود، البته این امر ممکن است زمان زیادی طول بکشد قبل از آنکه  بیشتر دستگاه ها در آن مشارکت داشته باشند. راه حل این قسمت شرکت های تولید کننده پردازنده هستند، که میتوانند با ساختن پردازنده هایی تجهیز شده با این تکنولوژی ها درون خود، صرفه جویی زیادی در زمان تولیدکنندگان ایجاد نمایند.

افزودن دیدگاه جدید

دیدگاه های شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Main Menu x
X