مدیر عامل گوگل، قربانی جدید موج اخیر حملات هکرها!!!

مدیر عامل گوگل، قربانی جدید موج اخیر حملات هکرها!!!

google

ساندار پیچای، مدیر عامل گوگل، آخرین مدیر یکی‌ از بزرگترین شرکت های IT دنیاست که مورد حمله هکرها قرار گرفته است و حساب کاربری یکی‌ از شبکه‌های اجتماعی وی هک شده است. همچنین گروه مسئول این حمله اعلام کرده که این گونه فعالیت ها ادامه خواهد داشت.

هفته گذشته بود که گروهی هکر به نامه OurMine به حساب کاربری پیچای در Quora که یک شبکه اجتماعی پرسش پاسخ است، حمله کرد.

ما فقط امنیت شما را تست می‌کنیم این نوشته‌ای بود که هکر‌ها در حساب کاربری وی قرار دادند که به طور خودکار روی حساب کاربری توییتر وی نیز ارسال شد و در روز دوشنبه هر دو پیغام حذف شد.

OurMine همان گروهی است که حساب کاربری مارک زاکربرگ را در اوایل همین ماه هک کرده بود و همچنین قربانیان دیگری از جمله مدیر عامل Spotify و مدیر اجرایی Amazon نیز در لیست قربانیان این گروه وجود دارد.

این حملات به طور عجیبی‌ بی‌ ضرر نیز بوده‌، بدون سرقت اطلاعات یا دسترسی‌ به اطلاعات حساس. اما Silicon Valley نشینان در این اندیشه اند که چه کسی‌ نفر بعد خواهد بود.

در مورد زاکربرگ مهاجمین ادعا کردند که با استفاده از حساب کاربری مسروقه لینکد این وی، موفق به نفوذ به شبکه اجتماعی وی شدند. در مورد پیچای در وبسایت خود اعلام کردند که امنیت وی بسیار ضعیف بوده است.

OurMine همچنین اعلام کرد به هک حساب کاربری‌های مدیران و اشخاص مشهور ادامه خواهد داد. هفته پیش بود که اعلام کردند موفق شدند به حساب کاربری Channing Tatum بازیگر هالیوود و Daniel Ek مدیر عامل Spotify دسترسی‌ پیدا کنند.

مطالب مشابه:  توصیه های افتا برای پیشگیری از حملات هکرهای دولتی

پس از آن به حسابی‌ کاربری تویتر مدیر اجرایی Amazon حمله کردند. Werner Vogels مدیر اجرایی آمازون بعد از این حمله اعلام کرد که در واقع حساب کاربری Bitly وی مورد حمله قرار گرفته بود است.

تا بدینجا بیشتر این حملات جنبه‌ تبلیغاتی داشته است تا خراب کاری. OurMine پس از این حملات اعلام کرده که قربانیان می توانند از خدمات امنیتی این گروه استفاده کنند.

این گروه در ازای ۱۰۰ دلار فاکتور های امنیتی حساب های کاربری را بررسی و در ازای ۱۰۰۰ دلار راه‌های نفوذ سایت ها را بررسی‌ می کند.

OurMine در سایت خود اعلام کرد : “ما فقط می‌خواهیم اعلام کنیم که هیچکس امن نیست“. بعضی‌ حساب‌ها به دلیل رمز عبور‌های ضعیف و برخی‌ بدلیل راه نفوذ در سایت مورد حمله قرار گرفته‌اند. این گروه همچنین اعلام کرد تا کنون ۱۸۴۰۰ دلار در ازای خدمات خود، کسب درآمد کرده است.

افزودن دیدگاه جدید

دیدگاه های شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Main Menu x
X