مهم ترین ویژگی های امنیتی در نسخه جدید Windows 10

مهم ترین ویژگی های امنیتی در نسخه جدید Windows 10

در حالی‌ که صحبت‌های گوناگونی در رابطه با ویژگی های جدید ویندوز ۱۰ وجود دارد، اما در سالگرد انتشار این ویندوز مایکروسافت ویژگی های جدیدی به این سیستم عامل اضافه کرده که امکانات بهتری جهت کنترل کاربران به مدیران IT خواهد داد.

هدف از WIP (Windows Information Protection) تقسیم اطلاعات خصوصی و اطلاعات تجارت از یکدیگر روی یک دستگاه است. این ویژگی‌ در کنار نسخه جدید Windows Defender Advanced Threat Protection ارائه می شود. سیستمی‌ که با استفاده از Machine Learning و Microsoft Cloud کمک می‌کند تا سیستم ها امنیت بهتری داشته باشند.

این ویژگی ها کمک می‌کنند تا جایگاه Windows 10 به عنوان سیستم عاملی ایمن در زمانی‌ که انواع حمله‌ها به سازمانها در حال انجام است بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد که این خود یک امتیاز ویژه برای فروش هرچه بیشتر این محصول در بازار است.

با استفاده از WIP سازمان ها قادر خواهند بود تا با استفاده از کلید‌هایی که در اختیار تیم IT است اطلاعات حساس روی سیستم کاربران را رمزگذاری کنند که این ویژگی‌ چندین قابلیت از جمله پاک کردن اطلاعات حساسی که از شرکت خارج می شوند را فراهم می‌کند.

شرکت ها همچنین می توانند با استفاده از قوانین مختلف برنامه ها‌یی که قابلیت استفاده از اطلاعات شرکت را دارند را کنترل کنند. در نتیجه کاربران نمی توانند به عنوان مثال اطلاعات شرکت را tweet کنند این ویژگی ها با این تفکر که بسیاری از کاربران از دستگاه‌های شخصی‌ در محل کار استفاده می کنند، ساخته شده است.

این ویژگی ها رویWindows 10 Enterprise E3 قابل ارائه می‌‌باشد و برای هر کاربر ماهی‌ ۷$ هزینه دارد.

مطالب مشابه:  سرمایه گذاری عظیم Cisco در قسمت Cloud Security

همچنین Microsoft Windows Defender ATP کمک می‌کند تا حملاتی که به سیستم انجام می پذیرد را شناسایی و حتی راه‌های جلو گیری بعد از شناسایی حمله را به کاربر نشان می دهد.

حال باید دید که تمامی این ویژگی ها چقدر می توانند سازمانهای مختلف را برای مهاجرت به Windows 10 مجاب کند. مهاجرتی که هم هزینه بر و هم زمان بر خواهد بود.

افزودن دیدگاه جدید

دیدگاه های شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Main Menu x
X