هدف بعدی هکرها، المپیک ریو !!!

هدف بعدی هکرها، المپیک ریو !!!

المپیک ریو علاوه بر جذب ورزشکاران و توریست‌ها از سراسر دنیا، هکر‌ها را نیز به خود جذب خواهد کرد. این بدان معناست که تماشاچیان و حتی کسانی‌ که از خانه این مسابقات را تماشا می کنند باید مراقب باشند. تهدید‌های سایبری مربوط این بازی ها، در هفته‌های آتی به اوج خود خواهد رسید. 

المپیک‌ها تبدیل به یک مشعل برای هکر‌ها شده است، مقادیر زیادی پول در این بازی ها جا به جا می شود، پس هکر‌ها هم به دنبال سهمی از این پول‌ها برای خود هستند.

در دوره‌های گذشته هکر‌ها با سایت های فروش بلیط و شرط بندی قلابی اقدام به کلاه برداری از کاربران کردند. همچنین با استفاده از ایمیل‌ها و ارسال پست در شبکه های اجتماعی‌ اقدام به ارسال بد افزار کردند.

کاربران رایانه‌ها این پیغام‌ها و لینک‌ها را برای دیدن یک ویدیو با عنوانی هیجان انگیز، باز می کنند و به جای ویدیو یک Ransomware را دریافت می کنند.

علاوه بر این حملات در المپیک ریو، باید شاهد فعالیت هکر‌های داخلی‌ برزیل نیز باشیم. علاوه بر فعالیت‌های خراب کارانه، در راستای‌ اعتراضات گستردهای‌ که به سیاست دولت از طرف اقشار مختلف مردم صورت گرفت انتظار می رود که این اعتراض‌ها، خود را نیز در محیط سایبری نشان دهند و به طور مستقیم برای ضربه زدن به دولت، بانک‌ها را هدف بگیرند.

همانطور که قبلا نیز گفت شد، توریست‌ها نیز باید بسیار مراقب اطلاعات بانکی خود باشند، چون علاوه بر امکان   سرقت از حساب شان ممکن است حتی با استفاده از یک Trojan بانکی‌، درگاهی شوند برای هکر‌ها تا از طریق اطلاعات حساب مشتری به بانک نفوذ کنند.

مطالب مشابه:  سرویس اطلاعات خارجی روسیه مسئول حمله هکری به «سولار ویندز» است!

در راستای همین اعتراضات، می‌توان گفت بزرگترین تهدیدی که این بازی‌‌ها را تهدید می‌کند، تهدید گروه معروف Anonymus برای هدف قرار دادن دولت برزیل است.

فقط برای اینکه بدانید تهدید این گروه چقدر جدی است، در روز ۱۱ ماه می، سایت رسمی المپیک را به صورت موقت از دسترس خارج کرد و روز بعد آن سایت وزارت ورزش برزیل را از دسترس خارج کرد.

از حملات سایبری نیز که بگذریم تهدیدات دیگری مثل گروه داعش نیز وجود دارد که بسیار نگران کننده است.

کار‌های پیشگیرانه ای نیز در حال انجام است. به عنوان مثال دولت آمریکا برای کسانی‌ که قصد سفر به برزیل   را دارند، یک کمپین آموزشی جهت جلوگیری از تهدیدات سایبری و نحوه استفاده امن از دستگاه‌های ارتباطی‌ در طول این بازی‌‌ها برگزار خواهد کرد.

همچنین دزدی های سنتی‌ نیز وجود دارند که بسیار بیشتر خواهند شد. از عوامل آن نیز می‌توان به قیمت هزار دلاری آیفون 6s در این کشور اشاره کرد.

افزودن دیدگاه جدید

دیدگاه های شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Main Menu x
X