هشدار ESET برای موج جهانی بدافزار HTML/FakeAlert

هشدار ESET برای موج جهانی بدافزار HTML/FakeAlert

شرکت ESET یک کمپین جهانی جدید را شناسایی کرده است که از بدافزار HTML/FakeAlert استفاده می کنند البته این مورد اولین بار در دسامبر 2009 مشاهده شده است. عملکرد آن با استفاده از ساخت صفحات وب جعلی است که پیغام های جعلی ایجاد می کند که معمولا در خصوص آلودگی ویروس های ساختگی و یا برخی مشکلات فنی است.

نقطه شروع این مشکل اصطلاحا از طریق کلاهبرداری از طریق پشتیبانی است، در این موارد کاربرانی قربانی می شوند که یا تماس های گران قیمت جهانی انجام می دهند و یا بدافزار هایی “ضروری” اما جعلی را بر روی کامپیوتر نصب می نمایند که درون صفحات جعلی به عنوان برنامه های امنیتی معرفی شده اند.

بعد از سال ها فعالیت های کم، بدافزار HTML/FakeAlert در نیمه دوم سال 2016 سطح شیوع بیشتری را نشان می دهد. در 17 سپتامبر  2016، 2.05% از آلودگی جهانی را به خود اختصاص داده است که بیشترین درصد آن تا این زمان بوده است.

در حال حاضر، با توجه به تحلیل های انجام گرفته ( از 5 سپتامبر تا 5 اکتبر) بیشترین درصد آلودگی را فرانسه با 24.98% به خود اختصاص داده است و به دنبال آن کانادا با 24.78%، آمریکا با 15.43% و انگلیس با 10.40% در رتبه های بعدی قرار دارند. اسپانیا با 8.98% نیز در میان این کشورها قرار دارد.

افزودن دیدگاه جدید

دیدگاه های شما

مطالب مشابه:  باج افزارها از رمز عبورهای ضعیف Remote Desktop برای گسترش استفاده می کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Main Menu x
X