چرا بهتر است لنز WebCam خود را بپوشانید

چرا بهتر است لنز WebCam خود را بپوشانید

چرا بهتر است لنز WebCam خود را بپوشانید

Valerie Olsonمی خواهد بداند باید لنز Webcam خود را بپوشاند تا بتواند از جاسوسی افراد جلوگیری نماید.

از آنجایی که بعضی از افراد بلند مرتبه این کار را انجام داده اند، از جمله این افراد می توان به مدیر F.B.I آقای James Comedy اشاره نمود که در مصاحبه ای گفت: ” من کاوری بر روی لنز خود قرار داده ام به دلیل آنکه فردی باهوش تر از من این کار را انجام داده بود.” به احتمال زیاد او به عکسی از Mark Zuckerberg موسس Facebook اشاره کرده است که در آن در پس زمینه عکس، لپ تاپ کاری او قرار دارد و نواری بر روی لنز بالای صفحه نمایش و همچنین در سمت چپ بر روی درگاه میکروفون قرار داده شده است.

حال، بسیار آسان است که تصور کنیم هکرها بسیار علاقه مند هستند تا به لپ تاپ رئیس F.B.I و Macbook Pro موسس Facebook یعنی Mark Zuckerberg دسترسی داشته باشند، اما آیا هکرها علاقه دارند تا به Webcam یک فرد به صورت تصادفی دسترسی داشته باشند؟ جواب این سوال این است که هکرها منتظر هستن تا بیشترین سود را در زمان ضبط صدا و یا تصویر داشته باشند و توسط آن اخاذی را از فرد مورد نظر انجام دهند. خیلی بعید است که آنها مزاحم شما شوند مگر آنکه شما یک پروفایل عمومی برای محافظت از آن داشته باشید.

بر اساس مطالبی که از این نوع هکرها مطاله کرده ام، تنها راه برای هکرها برای روشن نمودن webcam شما بدون آنکه متوجه آن شوید این است که اول کنترل سیستم شما را در دست گیرند، که اساسا باعث می شود کل سناریو مشابه هر نوع حمله از راه دور دیگری شود. در سناریوهای مشابه، شما یک ایمیل به همراه فایل ضمیمه دریافت خواهید کرد، هنگامی که باز شود، نرم افزار RAT را بر روی سیستم شما نصب می نماید، که ابزار مدیریت از راه دور می باشد. همچنین اگر فکر می کنید به دلیل وجود چراغ LED متوجه روشن شدن webcam خود می شوید سخت در اشتباه هستید.

مطالب مشابه:  برای امنیت تجارت خود این موارد را در نظر بگیرید

بر اساس تمامی موارد ذکر شده توصیه می شود:

  • هنگامی که از لپ تاپ خود استفاده نمی کنید آن را ببندید.
  • همیشه نرم افزار های مورد استفاده خود را به روز نگه دارید، مخصوصا مرورگرها و افزونه های مرتبط با آنها و مخصوصا Adobe Flash
  • اطمینان حاصل نمایید که فایروال همیشه و در هر شرایطی فعال باشد.
  • به صورت مداوم سیستم را برای پیدا نمودن بدافزار ها اسکن نمایید و همیشه آنتی ویروس فعال داشته باشید
  • مثل همشیه، بر روی لینک های موجود در ایمیل ها کلیک نکنید، حتی زمانی که فرستنده آن را می شناسید.
  • اگر می خواهید مطمئن باشید که کسی شما را نمی بینید و یا به شما گوش نمی دهد، مانند Zuckerberg عمل کرده و webcam و میکروفون خود را با نوار و یا محافظی بپوشانید تا در هر زمان که خواستید بتوانید از آن استفاده نمایید.

افزودن دیدگاه جدید

دیدگاه های شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Main Menu x
X