چگونه از سرویس VPN خود مطمئن شوید؟

چگونه از سرویس VPN خود مطمئن شوید؟

چگونه از سرویس VPN خود مطمئن شوید؟

یک شبکه مجازی خصوصی ( VPN ) راه بسیار مناسبی برای ایمن کردن استفاده از اینترنت چه در خانه و یا چه استفاده عمومی می باشد. اما چه اندازه فعالیت شما بر روی VPN خصوصی می باشد؟ از کجا می دانید که VPN شما کار خود را به درستی انجام می دهد و یا ناخواسته اطلاعات خود را در اختیار اشخاص دیگری قرار نمی دهید؟

یک راه آسان در خصوص کارکرد درست VPN جستجو عبارت what is my IP در گوگل می باشد. در جواب این جستجو، گوگل IP فعلی شما را پاسخ می دهد. اگر VPN شما درست کار کند باید IP فعلی VPN شما را نمایش دهد، اگر این گونه نباشد مطمئن باشید که یک مشکلی وجود دارد.

توجه داشته باشید: اگر مطمئن نیستید که IP مورد استفاده VPN شما چیست، IP پاسخ داده شده توسط گوگل را ( مثلا: 107.152.98.165 ) را درون گوگل جستجو کرده و یکی از پاسخ های اولیه مکان آن را نشان می دهد. به طور مثال اگر شما در تورنتو هستید و IP مکان کالیفرنیا را نشان می دهد VPN شما به درستی کار می کند.

IP عمومی شما یکی از راه هایی است که از طریق آن اطلاعات درز پیدا می کند. برای اطمینان از ایمن بودن خود به سایت IPLeak.net مراجعه نمایید. این سایت روش های مختلفی را برای تست درز اطلاعات شما مانند IP و موارد دیگر بررسی کرده مانند WebRTC ( یک تکنولوژی چت مبتنی بر مرورگر)، درز اطلاعات DNS، torrenting و منطقه جغرافیایی.

همه این تست ها به صورت خودکار اتفاق نمی افتد. مانند تست torrent، برای مثال، یک فایل کوچک torrent ( از طریق magnet link) احتیاج می باشد تا عبور از طریق VPN تست گردد.

مطالب مشابه:  محافظت از حساب معاملاتی آنلاین

تست موقعیت یابی بسیار مفید می باشد، اما امن نگه داشتن محل سکونت خود بسیار آسان می باشد. کافی است به هیچ وبسایتی اجازه ندهید تا در زمان استفاده، از موقعیت شما استفاده نماید. یکی از راهکارهای آن فقط استفاده از یک مرورگر، به عنوان مثال فایرفاکس، برای کار با VPN می باشد و در آن استفاده از موقعیت را غیر فعال کنید. در کنار آن می توانید از افزونه های مرورگر برای ایجاد آدرس اشتباه استفاده کنید.

به احتمال زیاد مقصر اصلی در نشت اطلاعات، استفاده از DNS می باشد. برای استفاده از اینترنت، دستگاه شما نیازمند ارسال یک درخواست به سرورهای DNS می باشد تا آدرس وب سایت را به IP آن تبدیل نماید. به صورت پیش فرض کامپیوتر از سرور DNS ارائه دهنده اینترنت استفاده می نماید. مشکل این است که اگر از VPN استفاده می نمایید و اطلاعات از طریق ارائه دهنده سرویس داخلی نشت پیدا کند، شما اطلاعات کافی منتشر کرده اید تا جاسوسان را به سمت خود هدایت کنید.

بسیاری از VPN ها اطلاعات شما را از  سرورهای DNS خود عبور می دهند، اما بعضی از آن ها احتیاج به ایجاد تنظیمات خاصی برای این منظور دارند.

راه حل دیگر برای این مشکل انتقال دائمی به سرورهای دیگر DNS مانند Google، OpenDNS و یا Comodo Secure DNS می باشد.

هنگامی که شما مشکل DNS خود را برطرف نمودید، دوباره از IPLeak استفاده نمایید تا نتایج را مشاهده نمایید. اگر سرورهای DNS دیگری بغیر از سرورهای ISP خود و یا سرورهای محلی را مشاهده کردید بدانید که توانسته اید حفظ حریم خصوصی را نیز به VPN خود اضافه کنید.    

افزودن دیدگاه جدید

دیدگاه های شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Main Menu x
X