چگونه از Ransomware جلوگیری کنیم : تهیه فایل پشتیبان میتواند از شما محافظت کند البته اگر به درستی انجام شود

چگونه از Ransomware جلوگیری کنیم : تهیه فایل پشتیبان میتواند از شما محافظت کند البته اگر به درستی انجام شود

ransomware

چگونه از Ransomware جلوگیری کنیم : تهیه فایل پشتیبان میتواند از شما محافظت کند البته اگر به درستی انجام شود

بسیاری از مدیران IT این روزها نگران حملات Ransomware ها هستند و به دنبال راهی برای محافظت از فایل های پشتیبان خود هستند.

بسیاری از بد افزار ها فعالیت های خود را پنهان می کنند، اما Ransomware فعالیت خود را واضح و روشن اعلام می کنند و در ازای برگرداندن فایل های آلوده شده تقاضای پول می کنند که اگر قربانی تمهیدات لازم را از قبل فراهم نکرده باشد، یا باید با فایل هایش خداحافظی کند یا با پولش!!

بهترین راه برای جلوگیری از این حملات استفاده از آنتی ویروس است. از آنتی ویروس استفاده کنید، هر زمان که سیستم روشن است آن را در حالت اجرا حفظ کنید و مداوم بروز رسانی را انجام دهید. روی لینک های دریافت فایل از سایت ها و افراد ناشناس کلیک نکنید، حتی اگر فکر میکنید که کسی که آن لینک را برای شما فرستاده می شناسید، با احتیاط به دریافت و نصب فایل ها بپردازید.

اگر Ransomware حمله کند، فقط یک فایل پشتیبان خوب می تواند اطلاعات، سرمایه و اعتبار شما را نجات دهد.اگر چه هر فایل پشتیبانی به اندازه کافی خوب نیست.

Ransomware به صورت پس زمینه فایل های شما را رمز گزاری می کند که این احتمال وجود دارد که برنامه پشتیبان گیری شما این فایل ها را رمز گزاری شده و در نتیجه بلا استفاده پشتیبان گیری کند. پس شما به یک برنامه با امکان ایجاد نسخه های مختلف – ذخیره نسخه های قدیمی فایل ها – نیاز دارید. خوشبختانه اکثر برنامه های موجود در بازار این امکان را دارند.

مطالب مشابه:  راهکارهای Bee Ware

اما باز هم این امکان وجود دارد که همان نسخه های قدیمی، در صورت دسترسی Ransomware به محل ذخیره فایل های پشتیبان، بلا استفاده شوند. این یکی از دلایلی است که توصیه می شود درایو های خارجی که جهت ذخیره فایل های پشتیبان استفاده می شوند را تا حد امکان جدا از سیستم نگه داری کنید. روزی یک بار آن را به سیستم وصل کنید، فایل های پشتیبان را تهیه و منتقل کنید و درایو را به صورت ایمن جدا کنید (Safely Remove).

اگر از NAS جهت ذخیره سازی استفاده می کنید، از خود NAS به صورت مداوم پشتیبان تهیه کنید.

پشتیبان های بر پایه مجیط های ابری  (Cloud) همیشه در دسترس هستند اما ارسال فایل به این محیط ها آهسته انجام می شود. با این که این کندی آزار دهنده است اما این محیط ها امنیت بیشتری دارند.

یکی از متخصصین شرکت Carbonite اعلام کرد هر ماه حدود 500 تماس از طرف مشتریان که هدف حملات Ransomware قرار گرفته اند برای پاکسازی سیستم و بازیابی اطلاعات گرفته می شود و ما به آنها کمک می کنیم که اطلاعات خود را بازگردانند. این مورد در مورد سایر شرکت های فعال در زمینه پشتیبان های ابری صادق است.

اما این بدون نقص نیست، در بهترین حالت فقط فعالیت های اخیر شما از بین می رود.

آیا ناشران Ransomware ها به محیط های ابری حمله خواهند کرد؟! این نگرانی همیشه وجود خواهد داشت…

در حال حاضر، محیط های پشتیبانی گیری ابری و درایو های قابل جدا سازی ایمن هستند. امیدواریم که ایمن باقی بمانند.

افزودن دیدگاه جدید

دیدگاه های شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Main Menu x
X