چگونه اطلاعات از دست رفته را با استفاده از TestDisk بازیابی کنیم

چگونه اطلاعات از دست رفته را با استفاده از TestDisk بازیابی کنیم

سایت TestDisk می گوید این برنامه به گونه ای طراحی شده است ” تا به بازیابی پارتیشن های از دست رفته کمک کند و یا دیسک های غیر قابل بوت شدن را که با مشکلاتی مانند ویروس ها و یا خطاهای انسانی ( پاک کردن اشتباهی جدول بوت) مواجه شده اند، دوباره قابل بوت شدن نماید.” یکی از مواردی که باید در خصوص دیسک های ذخیره سازی بدانید این است که هنگامی که شما یک فایل و یا جدول پارتیشن را پاک می کنید، داده هنوز بر روی دیسک قرار دارد. پاک کردن فقط اشاره گری را که به داده اشاره می نماید را پاک می کند، و به سیستم عامل اجازه می دهد بر روی آن بلوک ها داده را بنویسد. ( شما می توانید خود داده را نیز پاک کنید، اما برای این پاک کردن عمدی احتیاج به ابزاری هایی مانند Shred دارید.)

شما می توانید از TestDisk برای نجات پارتیشن های ویندوز و لینوکس خود استفاده نمایید، اما برای این کار به درایور  Ubuntu live USB برای بوت شدن بر روی یک محیط مجزا برای کامپیوتر خود نیاز دارید، تا فایل ها را بازیابی کنید. هنگامی که Ubuntu در حال اجرا می باشد، TestDisk را با استفاده از دستور sudo apt-get install testdisk نصب نمایید. برای اجرا نیاز به دسترسی ادمین دارید: sudo testdisk

در اولین اجرا، TestDisk از شما می پرسد که می خواهید از یک لاگ فایل جدید استفاده کنید. ( شما حتما این کار را می کنید.) سپس، برنامه به صورت خودکار به دنبال درایو ها می گردد. اگر درایوی پیدا نکند، شما باید اطلاعات دستگاه را به عنوان آرگومان به TestDisk بدهید مانند: sudo testdisk /dev/sdaاگر مطمئن نیستید که درایوی که قصد بازیابی دارید کجا قرار دارد، از دستور Isblk برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر استفاده نمایید.

مطالب مشابه:  آسیب پذیری موجود در هسته پردازنده های Qualcomm باعث ضعف در رمزگذاری گوشی های هوشمند می شود!!!

هنگامی که درایو ها را مشاهده نمودید، TestDisk به صورت خودکار پارتیشن ها را شناسایی خواهد کرد، حتی آنهایی را که از قبل پاک شده اند. TestDisk همچنین به دنبال ورودی های فایل ها نیز می گردد، اگرچه پارتیشن های خراب و یا پاک شده نیاز به اسکن پیشرفته تری دارد. این اسکن پیشرفته زمان بیشتری نیاز دارد، چرا که TestDisk کل پارتیشن را بلوک به بلوک می خواند. هنگامی که اسکن تمام شد و شما فایل ها را مشاهده نمودید، می توانید فایل ها را بر روی مکان دیگری کپی نمایید.

بسیار مهم است که بدانید TestDisk فقط مشکلات نرم افزاری را پشتیبانی می نماید، و اگر مشکلات سخت افزاری به وجود آید نمی تواند شما را یاری کند. مثل همیشه، باید یک نسخه پشتیبان از اطلاعات خود را داشته باشید. با داشتن پشتیبانی به روز و کامل می توانید با خیال راحت درایو های خود را پاک نمایید.

افزودن دیدگاه جدید

دیدگاه های شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Main Menu x
X