چگونه تمامی اطلاعاتی که گوگل درباره شما می داند را بررسی کنید

چگونه تمامی اطلاعاتی که گوگل درباره شما می داند را بررسی کنید

mobile

گوگل به تازگی یک Dashboard جدید ارائه کرده که به راحتی‌ می توانید در آن تمامی اطلاعات کلیدی که گوگل از شما جمع آوری کرده است را مشاهده و مدیریت کنید.

این قابلیت، این امکان را به شما می دهد تا بتوانید کنترل هر چه بیشتری روی اطلاعات خود داشته باشید و همچنین شفافیت اطلاعاتی‌ که گوگل از کاربران خود جمع آوری می‌کند را نمایش می دهد. از جمله تاریخچه‌ وب گردی و جستجوهای شما، محل های حضور شما، سرویس های گوگل که استفاده کرده اید (Gmail، YouTube، Google Drive و…) و خیلی‌ جزئیات بیشتر.

البته احتمالا شما کمی‌ از مشاهده این حجم اطلاعاتی که گوگل از شما جمع آوری کرده است خواهید ترسید که کمی‌ مساله حریم شخصی‌ را زیر سوال می برد، اما جای نگرانی نیست، شما کنترل تمامی اطلاعات خود را در دست دارید.

google

برای شروع به Google Dashboard مراجعه کنید. حتی اگر روی مرورگر یا دستگاه اندرویدی خود وارد حساب کاربری خود شده‌اید، باید مجدد رمز عبور خود را وارد کنید و Two-Factor Authentication را انجام دهید. دقیقا این پروسه را اگر بخواهید از دسکتاپ خود انجام دهید نیز پیش رو دارید که این مزیت را دارد که سریع تر بتوانید به منوها دسترسی داشته باشید.

به صورت پیش فرض، تمامی‌ فعالیت های شما روزانه جمع آوری می شود. می توانید این لیست را باز کنید و تمامی موارد را تک تک بررسی‌ کنید. اگر روی دستگاه اندرویدی و Chrome خود خیلی‌ فعال هستید، اطلاعات و جزئیات فراوانی را در این پنل مشاهده خواهید کرد، مخصوصاً برای وب گردی و تاریخچه‌ جستجوها.

مطالب مشابه:  توسعه صنعت امنیت سایبری چین کلید خورد

قرار دادن تمامی این اطلاعات کنار هم، علاوه بر اینکه بسیار کاربردی است، حتی باعث می شود که متوجه شوید چقدر به گوگل وابسته هستید!!!

می توانید اطلاعات را به صورت روزانه یا همه اطلاعات را یکجا پاک کنید.

یک لینک مجزا، درون این محیط قرار دارد که شما را به دیگر قسمت‌های مدیریتی گوگل منتقل می‌کند. مثل تاریخچه‌ موزیک‌های شما، دستگاه‌هایی‌ که استفاده کرده اید، محل‌هایی‌ که بوده اید و …. . حتی می توانید اطلاعات خود را دانلود و روی دستگاه‌های دیگر منتقل کنید.

افزودن دیدگاه جدید

دیدگاه های شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Main Menu x
X