گوگل سرویس Gmail را به ابزار آنتی فیشینگ مجهز کرد

گوگل سرویس Gmail را به ابزار آنتی فیشینگ مجهز کرد

گوگل سرویس Gmail را به ابزار آنتی فیشینگ مجهز کرد

فیشینگ یک مشکل جدی است و گوگل قصد دارد کاری در این خصوص انجام دهد. حملات فیشینگ که ارائه دهنده نرم افزارهای مخرب توسط متقاعد کردن گیرندگان برای کلیک روی پیوندها یا بازکردن پیوست هستند، اولین بردارهای حمله هستند که افراد و شرکت ها را به طور یکسان هدف قرار می دهند. تخمین زده می شود که 85% شرکت ها در سال 2016 مورد حملات فیشینگ قرار گرفته اند، 90% حملات فیشینگ حاوی باج افزار بوده، و میانگین هزینه حملات فیشینگ 1.6 میلیون دلار بوده است. حمله DNC که انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2016 را آشفته کرد یک حمله فیشینگ بود.

گوگل به مقابله با فیشینگ پرداخته به همان روشی که تمامی کار های خود را انجام می دهد – با استفاده از مهارت های یادگیری ماشین سطح جهانی خود برای شناخت مشکل ایمیل های مشکوک. الگوریتم اولیه تشخیص ایمیل که ویژگی های ایمیل های فیشینگ را بررسی می کند. اگر ایمیل تشخیص داده شود نشانه گذاری شده و برای بررسی های بیشتر که شامل تست  Safe Browsing می شود نگه داری می شود و می تواند تحویل ایمیل را تا 4 دقیقه به تاخیر بیاندازد.

این الگوریتم با رویارویی با مدل های جدید اسپم و فیشینگ آنها را یاد گرفته و به سرعت خود را به روز می کند. گوگل ادعا می کند که 50% تا 70% از ایمیل هایی که از طریق Gmail ارسال می شوند اسپم بوده و سیستم تشخیص آنها با دقت 99.9% فعالیت می کند.

گوگل همچنین یک سیستم هشدار برای کمک به کاربران در خصوص حملات فیشینگ در نظر گرفته است. یک هشدار در زمان کلیک کردن بر روی یک لینک که کاربر را به یک سایت فیشینگ هدایت می کند، ظاهر می شود.

مطالب مشابه:  باج افزار های جدید برای رمز کردن اطلاعات، ارتباط پایگاه داده را قطع می کنند!!!

هشدارهای ناخواسته پاسخ خارجی برای محافظت از کاربران از حملات جعل هویت، ایمیل جعلی و اشتباه رایج ارسال یک ایمیل به شخص اشتباهی، طراحی شده اند. هشدار، کاربر را در زمانی که جواب ایمیل به یک آدرس در خارج از محدوده شرکت و یا فردی خارج از لیست تماس کاربر باشد، متوجه می کند. اگر کاربر متوجه هشدار نشود، ایمیل های بعدی از همان آدرس دیگر هشداری را فعال نخواهند کرد.

گوگل تمرکز خود برای حملات فیشینگ را در خصوص شرکت هایی که از G Suite استفاده می کنند، متمرکز کرده است. اما این موضوع به نفع تمام کسانی است که از Gmail استفاده می کنند. همچنین، گوگل هشدار می دهد که این اقدامات امنیتی جدید به عنوان مکمل برای نرم افزار های ضد تروجان / فیشینگ هستند. نرم افزار امنیتی خود را به دلیل وجود این سیستم های امنیتی Gmail غیر فعال نکنید.

افزودن دیدگاه جدید

دیدگاه های شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Main Menu x
X