تشخیص حملات فیشینگ

تشخیص حملات فیشینگ

تشخیص حملات فیشینگ

4 راه کارکنان برای تشخیص حملات فیشینگ

4 راه برای تشخیص حملات فیشینگ

حملات فیشینگ

تشخیص حملات فیشینگ : بسیاری از فیلم ها و سایر رسانه ها ممکن است اندکی تصور تقلبی در مورد کار هکرها داشته باشند. اما یکی از برنامه هایی که درست کار کرد آقای روبات است که نشان می دهد ضعیف ترین نقطه یک شرکت معمولاً افراد آن هستند. آنها “عامل انسانی” می نامند.

درست است که اگر افراد اشتباه نکنند، می توان از بسیاری از نشت اطلاعات و دیگر خطرات امنیتی جلوگیری کرد. متأسفانه، هیچ راه واقعی برای حذف عامل انسانی وجود ندارد، زیرا افراد دارای بیماری روانی هستند – هیچ کس کامل نیست. و مجرمان به این موضوع آگاه هستنئ، به همین دلیل است که آنها نقایص مردم را شکار می کنند و حملات سایبری همچنان اشکال پیچیده تری به خود می گیرد.

راه هایی برای تجهیز کارکنان به منظور محافظت بیشتر در برابر حملات سایبری وجود دارد. به طور خاص، حملات فیشینگ، که تا کنون رایج ترین روش مورد استفاده هکرها است. در اینجا چگونه یک شرکت می تواند کارکنان خود را برای جلوگیری از حملات فیشینگ آموزش دهد.

تشخیص حملات فیشینگ

1. ارائه آموزش مناسب در مورد فیشینگ و امنیت سایبری
بسیاری از مردم به طور کامل نمی دانند فیشینگ چیست، چگونه کار می کند، یا حتی ایمیل ها یا پیام های فیشینگ چگونه است. اولین قدم برای حفاظت باید همیشه آموزش باشد. بسیار مهم است که به کارکنان در مورد انواع مختلف حملات فیشینگ آموزش داده شود و آنها از آنچه باید مراقبت کنند آگاه باشند.

سازمان ها هزاران – گاهی حتی میلیون ها دلار – برای زیرساخت های امنیتی هزینه می کنند. چه مقدار از آن صرف آموزش کارکنان در مورد امنیت فوق می شود؟ اغلب کم ، در صورت وجود. جای تعجب نیست که مردم هنوز ضعیف ترین حلقه هستند.
به آنها بیاموزید که چگونه تلاش های فیشینگ را تشخیص دهند:

تلاشهای فیشینگ تقریباً همیشه دارای پیوند، پیوست قابل بارگیری یا دستورالعملی است که به مردم می گوید در اسرع وقت کاری انجام دهند.
اغلب غلط های املایی زیاد است، اما نه همیشه.
ایمیل یا پیام می تواند احساس فوریتی را القا کند تا مردم را وادار به اقدام سریع بدون فکر کنند. ممکن است تهدید یا حتی باج گیری باشد.
امضای ایمیل معمولاً عجیب یا متفاوت از حالت عادی به نظر می رسد.
با وجود همه علائم رایج ایمیل، ایمیل های فیشینگ می توانند مشروع به نظر برسند. هکرها می توانند حملات فیشینگ نیزه ای انجام دهند که شبیه یک شرکت، بانک یا پیمانکار شناخته شده ایمیل ارسال کرده است. با این حال، کارکنان باید از عقل سلیم استفاده کنند تا به این فکر کنند که آیا این ایمیل مجاز است یا خیر. آیا حاوی پیوند است و از آنها می خواهید بدون دلیل وارد حساب کاربری خود شوند؟ به عنوان مثال ، اکثر بانک ها ایمیلی ارسال نمی کنند که از مردم بخواهد وارد حساب های خود شوند یا پیوندی ارسال کنند.
ایمیل ها یا پیام های فیشینگ همیشه از طرف افراد غریبه نیست. گاهی اوقات آنها از حساب های آسیب دیده دوستان، همکاران یا سایر مخاطبین ارسال می شوند.
2. سالی یکبار جلسه تجدید نظر داشته باشید
محافظت از سیستم های شرکت فقط در مورد آموزش افراد نیست بلکه در کمک به آنها برای ایجاد عادات ایمن است. یکی از تنها راه هایی که باعث می شود مردم عادت های خوب را شکل دهند، تکرار است. در این مورد، به معنای تکرار اطلاعات مهم درباره فیشینگ است تا در ذهن افراد تازه بماند.

مطالب مشابه:  10هک برتر سال 2016

3. بیشتر از ابزارهای امنیت سایبری استفاده کنید
در این مورد، ابزارهای امنیت سایبری عملکردی دوگانه دارند. واضح ترین آن این است که آنها حفاظت بیشتری برای سیستم های شرکت و مالکیت معنوی می افزایند. اما آنها همچنین مزایای بیشتری را به یاد می آورند که مردم را در مورد ایمنی یادآوری می کند. اگر کسی مجبور باشد هر روز وارد VPN شود، به او یادآوری می شود که باید داده های خود را ایمن نگه دارد.

4. پروتکل هایی را برای کارکنان خود تنظیم کنید
آموزش کارکنان در مورد حملات فیشینگ تنها نیمی از کار است. همچنین باید مجموعه ای از پروتکل ها برای مواردی وجود داشته باشد که پیام یا ایمیلی را شناسایی کرده اند که ممکن است یک حمله فیشینگ باشد. معمولاً باید با بخش فناوری اطلاعات یا CISO هماهنگ شود تا به آنها در مورد موارد مشکوک اطلاع داده شود.

مسئول امنیت سایبری (و حتی برای مشاغل کوچک نیز باید وجود داشته باشد) باید هر اعلانی را جدی بگیرد. سپس آنها باید با کارمند برای تأیید تلاش فیشینگ و تعیین اینکه آیا کار دیگری باید انجام شود، همکاری کنند.

این شرکت همچنین می تواند پروتکل هایی را تنظیم کند که نحوه استفاده افراد از وسایل شخصی در محل کار یا هنگام کار را تعیین می کند. اگر شخصی از تلفن هوشمند خود برای مشاهده ایمیل های شرکت استفاده می کند، باید همان سطح امنیت را در آن دستگاه اعمال کند.

حملات فیشینگ

در نتیجه

حفظ امنیت شرکت در بهترین مواقع دشوار است. اما هنگامی که کارکنان آن در این تلاشها شرکت نمی کنند، آنها فعالانه شرکت را در معرض خطر قرار می دهند. با کمک برخی آموزش ها و پروتکل های امنیتی مناسب ، می توان خطر عوامل انسانی را به میزان قابل توجهی کاهش داد.

 

برای دریافت نسخه آزمایشی اینجا کلیک کنید

منبع: hackread

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Main Menu x
X