خرید اینترنتی 1میلیارد ریالی کودک 8 ساله

خرید اینترنتی 1میلیارد ریالی کودک 8 ساله

خرید اینترنتی 1میلیارد ریالی کودک 8 ساله

خرید اینترنتی 1میلیارد ریالی کودک 8 ساله مشهدی

خرید اینترنتی 1میلیارد ریالی کودک 8 ساله : رییس پلیس فتا استان خراسان رضوی از شناسایی عامل برداشت یک میلیارد ریالی کودک 8 ساله مشهدی از حساب پدرش خبر داد.

پايگاه اطلاع رسانی پليس فتا؛ رییس پلیس فتا استان خراسان رضوی سرهنگ جواد جهانشیری در تشریح خبرگفت: یکی از اتباع خارجه با در دست داشتن دستور قضایی سراسیمه به پلیس فتا استان مراجعه و درخواست رسیدکی به شکوائیه خود مبنی بر برداشت یک میلیارد ریالی از حسابش که به صورت خرید غیر مجاز اینترنتی صورت گرفته بود را داشت.

وی افزود: با بررسی های صورت گرفته از اظهارات شاکی و مستندات فنی موجود کارشناسان تحقیقات فنی خود را آغاز و پس از بررسی های لازم دریافتند تمام وجه مورد نظر صرف خرید اینترنتی لوازم تحریر و برخی کالا های خانگی شده است.

سرهنگ جهانشیری ادامه داد: در بررسی بعدی کارشناسان دریافتند نام کاربری که خرید اینترنتی از آن صورت پذیرفته منطبق با دختر بزرگ خانواده شاکی می باشد که با انجام تحقیقات بعدی مشخص شد علاقمندی دختر 8 ساله به خرید اینترنتی و لوازم تحریر موجب بروز اتفاق موصوف شده است و وی برای پنهان ساختن هویت خود از نام کاربری خواهرش برای خرید اینترنتی سوء استفاده کرده است.

این مقام ارشد انتظامی بیان داشت:  بنا بر تحقیقات صورت گرفته عامل برداشت غیر مجاز خرید اینترنتی با رقم 1میلیارد ریال کسی نبود جز دختر 8 ساله شاکی ،که بدین ترتیب پدر خانواده که از رفتار دختر کوچک خود متعجب شده بود تقاضای لغو خرید اینترنتی صورت گرفته و برگشت وجه به حساب خود را داشت که با راهنمایی کارشناسان پلیس فتا بخش هایی از خرید اینترنتی لغو شد؛ لازم به ذکر است اگر همین کودک خرید بازی رایانه ای و اینترنتی غیر از بازار داخلی را داشت صاحب حساب هرگز قادر به استرداد وجه خود نخواهد بود.

مطالب مشابه:  68% از مردم اروپا، برای پرداخت های روزمره تمایل به احراز هویت بیومتریک دارند

رئیس پلیس فتا استان به شهروندان اکیداً توصیه کرد : جهت هرگونه پیشگیری از مخاطرات فضای سایبری  از جمله برداشت های غیر مجاز  والدین گرامی باافزایش آگاهی خود سعی بر نظارت استفاده صحیح فرزندان از فضای سایبری را داشته و با کاستن شکاف دیجیتالی خود با فرزندانشان از مخاطرات این فضا جلوگیری نمایند.

برای دریافت نسخه آزمایشی اینجا کلیک کنید

منبع: پلیس فتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Main Menu x
X