محافظت از حساب معاملاتی آنلاین

محافظت از حساب معاملاتی آنلاین

محافظت از حساب معاملاتی آنلاین

محافظت از حساب معاملاتی آنلاین

چگونه از حساب معاملاتی آنلاین خود محافظت کنیم

محافظت از حساب معاملاتی آنلاین : طبق گزارشی از The Economic Times India، مجرمان سایبری بازارهای سهام را هدف قرار می‌دهند. روش کار آن‌ها شامل فروش سهام پنی از حساب خود و خرید آن‌ها از یک حساب هک شده است. به این ترتیب، سرمایه گذار اصلی یا مالک حساب هک شده در نهایت پول را از دست می‌دهد.

در هر صورت باید کارگزار مناسبی را برای اجرای استراتژی خود پیدا کنید و بتوانید از ابزارهای مناسب استفاده کنید. مهمتر از همه، شما باید از یک کارگزار قابل اعتماد و تنظیم شده با یک محیط تجاری امن استفاده کنید.

اخیر افزایش نقض اطلاعات، معامله گران و سرمایه گذاران را به این فکر واداشته است که چگونه می‌توانند از داده‌ها و حساب‌های تجاری خود در برابر هکرها محافظت کنند. بنابراین، بیایید نگاهی به راهکارهایی بیندازیم که بتوانید بهتر از حساب معاملات آنلاین خود محافظت کنید.

موارد توصیه شده برای آگاهی‌بخشی و آموزش امنیت سایبری به کارکنان

طرح آگاهی‌بخشی باید مکمل عملکرد فعلی کارمندان بوده و مانع از انجام وظایف کاری آن‌ها نشود. هدف اصلی این طرح، حمایت از کارمندان برای دستیابی به دانش و مهارت‌های لازم جهت کار کردن و آشنایی با شرایطی است که باید در هنگام انجام فعالیت‌های روزانه به آن اهمیت دهند. نکات مهمی که شما باید برای آموزش کارمندان‌تان در نظر داشته باشید، شامل موارد زیر هستند:

  • هیچ شخصی از اشتباه مصون نیست و احتمال طعمه شدن در برابر کلاهبرداران برای همه افراد وجود دارد.

بنابراین تمام کارمندان سازمان باید آموزش‌های لازم را در خصوص الزامات امنیتی ببینند. البته کارمندان ارشد به دلیل آنکه دارای امتیازات و سطوح دسترسی‌ بالاتری هستند احتمال اینکه از طریق روش‌هایی مثل هک ایمیل کاری مورد هدف کلاهبرداری قرار بگیرند، بسیار بیشتر است.

  • آموزش باید چندین بار در طول سال تکرار شود.

آموزش باید به صورت منظم انجام شده تا موارد مهم در ذهن کارمندان نهادینه شود. بر اساس تحقیقاتی که در این زمینه صورت گرفته احتمال قربانی شدن کارمندانی که حداقل شش ماه از آخرین آموزش‌های امنیتی آنها می‌گذرد، بسیار بیشتر از کارکنانی است که به صورت مستمر در دوره‌های آگاهی‌بخشی امنیتی شرکت می‌کنند.

  • روش کار کارمندان‌تان را در نظر بگیرید.
مطالب مشابه:  نفوذ پذیری جدید در Whatsapp

پاسخ به سؤالاتی همچون «گردش فرایندهای کاری کارمندان‌ به چه صورت است؟» و «کارمندان شما در هنگام انجام فعالیت‌های خاص ممکن است با چه چالش‌ها یا تهدیداتی روبرو شوند؟» به شما کمک می‌کند تا برنامه‌های آموزشی مناسبی را برای هر یک از آن‌ها تدارک ببینید. سیاست‌ها و آموزش‌‌های امنیت سایبری را می‌توانید با کمک کارشناسان و افراد متخصص در این زمینه که دارای اطلاعات کامل درباره محیط کار سازمان و کارمندان‌تان هستند، طراحی و اجرا کنید.

  • باید از برخورد تند و خشن با کارمندانی که دچار اشتباه‌های سهوی شده‌اند، خودداری کنید.

بنا بر توصیه کارشناسان به هیچ عنوان نباید کارمندانی را که مرتکب خطاهای سهوی می‌شوند، توبیخ و سرزنش کنید. ترس و سرزنش نه تنها انگیزه‌ای در کارمندان ایجاد نمی‌کند بلکه باعث می‌شود در صورت بروز خطا و مشکل، از گزارش آن خودداری نمایند. بنابراین اگرچه باید درباره آموزش کارمندان جدی بوده و مطمئن شوید آنها مطالب آموزشی را به خوبی درک کرده‌اند اما باید به این خطاها به عنوان تجربه‌های کاری نگاه کنید.

  • آموزش‌های امنیتی را تکمیل کنید.

می‌توانید اقدامات دیگری را هم جهت بهبود درک و شناخت بهتر کارمندان از قوانین و الزامات امنیت سایبری انجام دهید. برای مثال در محیط کار، پوسترهای آموزنده نصب نموده یا در ایمیل‌های ماهیانه، نکات امنیتی مهم را به کارکنان آموزش دهید. کتابچه‌های جیبی، خبرنامه‌ها، موشن‌گرافی، ارایه مطالب آموزنده، اینفوگرافیک و سایر محتواهای تصویری به افزایش دانش کارمندان درباره امنیت سایبری کمک می‌کنند.

 

 ارایه‌دهنده آموزش‌های امنیتی

طراحی برنامه آموزش و آگاهی‌بخشی امنیتی،چندان ساده‌ای نیست. از این رو بسیاری از سازمان‌ها تصمیم به برون‌سپاری این کار می‌گیرند. این طرح باید موضوع‌های مختلف از جمله آموزش اصول اولیه امنیت (بهداشت سایبری)، تهدیدات فیشینگ، حملات متداول و الزامات استانداردهای قانونی را پوشش دهد.

اگر سازمان شما جزو سازمان‌هایی است که در آن دورکاری انجام می‌شود باید تهدیدات دورکاری و مخاطرات امنیتی ناشی از آن را هم در طرح آموزشی‌تان در نظر بگیرید.

منبع: سافت یاب

لطفا جهت مشاوره در انتخاب محصول امنیتی مناسب خود با این شماره 09224971053 تماس بگیرید.

 مارو در شبکه های اجتماعی خودتان به اشتراک بگذارید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Main Menu x
X