محرم و کلاهبرداران سایبری

محرم و کلاهبرداران سایبری

محرم و کلاهبرداران سایبری

در ایام محرم مراقب کلاهبرداران سایبری باشید

کلاهبرداران سایبری

محرم و کلاهبرداران سایبری : رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت: مجرمان سایبری با روش‌های مختلف ازجمله جمع‌آوری نذورات و یا ساخت و بارگذاری نرم‌افزار موبایلی مذهبی به دنبال سوءاستفاده از اطلاعات کاربران در فضای مجازی هستند.

پایگاه اطلاع‌ رسانی پلیس فتا؛ سرهنگ علی کسانی، رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه با اشاره به فرارسیدن ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، اظهار داشت: با فرارسیدن ماه محرم و شرایط خاص کشور که به خاطر پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، امکان شرکت عموم مردم در هیئت‌ها و تکیه‌های عزاداری که نیازمند رعایت الزامات خاص است وجود ندارد استفاده از اینترنت و برنامه‌ها برای مشارکت در سوگواری با استقبال بیشتری مواجه شده است که متأسفانه احتمال سوءاستفاده مجرمین سایبری نیز از همین فضا بیشتر شده است.

وی افزود: افراد سودجو ممکن است با ارائه فایل‌ها و ادعیه‌های مذهبی که به بدافزار آلوده است، به سیستم قربانی نفوذ کرده و اطلاعات کاربر را به سرقت ببرند.

سرهنگ کسانی بیان داشت: درروش دیگر مجرمین با راه‌اندازی صفحه در شبکه‌های اجتماعی با تحریک احساسات کاربران و درج تصاویر و مشخصات افراد بی‌بضاعت برای دریافت نذورات کاربران شماره کارتی منتشر نموده و پس از دریافت وجوهات از پرداخت آن به نیازمندان خودداری می‌کنند.

این مقام انتظامی به شهروندان توصیه کرد: توجه داشته باشید در هنگام دانلود برنامه‌ها پخش زنده مراسم‌ها، فایل صوتی نوحه، کلیپ‌های مذهبی، نرم‌افزارهای ادعیه و نظیر این موارد با دقت و حساسیت لازم اقدام کرده و ضمن استفاده از سایت‌های معتبر، دسترسی موردنیاز برنامه‌ها را حتماً بررسی کنید.

مطالب مشابه:  ترفند جدید هکرها: خسته کردن کاربران از چک کردن ایمیل‌ها

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه یادآور شد:  چنانچه قصد پرداخت نذورات را دارید به سایت‌های معتبر مراجعه کنید تا از رسیدن وجه خود به افراد نیازمند مطمئن شوید و جهت ارتقاء اطلاعات سایبری خود به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir مراجعه نموده و هرگونه موارد مشکوک را نیز از این طریق به همکاران ما اطلاع‌رسانی کنید.

منبع: پلیس فتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Main Menu x
X