باج افزار به تلویزیون ها آمد!!!

باج افزار به تلویزیون ها آمد!!!

باج افزار به تلویزیون ها آمد!!!

ابتدا کامپیوتر ها، بعد وبسایت ها، سپس محیط های ابری، گوشی های هوشمند و حالا تلویزیون های هوشمند!!!

پس از اینکه گوشی های هوشمند آلوده به باج افزار ها شدند، متخصصین بار ها هشدار دادند که این بدافزار دیر یا زود به تلویزیون های هوشمند هم خواهد آمد، مخصوصا تلویزیون هایی که از سیستم عامل اندروید استفاده می کنند.

حتی در سال 2015 یکی از متخصصین امنیتی شرکت سایمنتک، تلویزیون هوشمند خود را به باج افزار آلوده کرد تا اهمیت این موضوع را بیش از پیش جلوه دهد، و حالا یکی از مشتریان تلویزیون های ال جی واقعا مورد حمله قرار گرفته است.

یک خانواده در آمریکا بعد از اینکه یک برنامه پخش فیلم را دانلود کردند، متوجه یک تصویر ثابت روی تلویزیون خود با پیغام هشدار شدند که از آنها طلب باج کرده بود.

این نوع باج افزار ها در دسته Screen-Locker ها قرار می گیرند که با قفل کردن صفحه رابط کاربری دستگاه، اجازه انجام هیچ فعالیتی به جز فعالیت های منوط به پرداخت باج را به کاربر نمی دهند.

صاحب تلویزیون حتی این تصویر را در اینترنت به اشتراک گذاشت و سعی در بازگرداندن تلویزیون به حالت کارخانه (Factory Default) را داشت اما موفق نشد.

طی اولین تماس او با شرکت ال جی، به وی اعلام شده بود که هزینه ارسال کارشناس برای رفع مشکل 340 $ است. باج درخواستی نیز 500$ اعلام شده بود. این در حالیست که حتی امکان پرداخت باج نیز بسیار سخت بود از آنجایی که تنها فعالیتی که قادر به انجام آن بودند حرکت دادن نشانگر کنترل روی صفحه بود.

مطالب مشابه:  تفاوت آنتی ویروس و آنتی بدافزار

پشتیبانی ال جی، راه حلی به وی ارائه کرد تا بتواند تلویزیون را با حالت بوت سخت افزاری بدون اندروید، روشن کند و وارد منوی بازیابی شود.

سر انجام با پاک شدن تمامی اطلاعات، برنامه ها و تنظیماتی که روی تلویزیون وجود داشت، این دستگاه به حالت اول خود بازگشت.

البته آنها بسیار خوش شانس بوده اند، در نظر بگیرید این باج افزار کمی پیشرفته تر بود و می توانست پورت های USB تلویزیون را شناسایی کند. به اکثر تلویزیون ها هارد اکسترنال که حاوی فیلم ها و عکس های شخصی است، متصل هستند. اگر این گونه بود…

سختی رفع این مشکل را، روی سایر دستگاه های اینترنت اشیاء تصور کنید. این زنگ خطری برای امنیت اینترنت اشیاء در آینده است.

افزودن دیدگاه جدید

دیدگاه های شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Main Menu x
X