داده‌های نیم میلیارد کاربر Facebook لو رفته است

داده‌های نیم میلیارد کاربر Facebook لو رفته است

به گفته کارشناسان شرکت هوش سایبری (cyber-intelligence)، اطلاعات شخصی نیم میلیارد کاربر فیس‌بوک به صورت آنلاین منتشرشده است.

مجموعه داده‌ها که شامل شماره تلفن، مکان‌ها، تاریخ تولد، شناسه‌های فیس‌بوک، نام کامل و آدرس‌های ایمیل، در وب‌سایت مورداستفاده هکرها کشف شد.

هادسون راک گفت که رکوردها قدیمی هستند و مربوط به کاربران در 106 کشور می‌شوند. در میان کاربران آسیب‌دیده بیش از 32 میلیون نفر در ایالات‌متحده، 11 میلیون نفر از ساکنان بریتانیا و 6 میلیون کاربر فیس‌بوک در هند هستند.

نشت داده Brobdingnagian برای اولین بار توسط  Business Insider در تاریخ 3 آوریل گزارش شد. هنگامی‌که توسط منبع خبری مورد سؤال قرار گرفت، یک سخنگوی فیس‌بوک، این حادثه را به یک آسیب‌پذیری مرتبط کرد.

سخنگوی فیس‌بوک در روز 4 آوریل به CNN گفت: این داده‌های قدیمی است که قبلاً در سال 2019 گزارش‌شده است. ما این موضوع را در ماه اوت 2019 پیدا کردیم و این مسئله را رفع کردیم.

گال گفت که قدیمی بودن داده‌ها مانع از آن نمی‌شود که توسط مجرمان سایبری و دزدان هویت مورد سوءاستفاده قرار گیرد. وی در توییتر نوشت: بازیگران بد مطمئناً از اطلاعات لو رفته برای مهندسی اجتماعی، فریب دادن، هک کردن و بازاریابی استفاده خواهند کرد.

تیم مک جی، استراتژیست امنیت اصلی با مرکز تحقیقات در مورد نشت داده‌ها، به مجله Infosecurity گفت: مهاجمان قوانین حمله خود را تعریف می‌کنند و به‌طور فزاینده‌ای دقیقاً مانند مشاغل در حال فعالیت هستند؛ اما درست مثل هر کسب‌وکار دیگری، هیچ‌چیزی نمی‌تواند ادعا کند که آن‌ها قابل هک نیستند و اطلاعاتشان به سرقت نمی‌رود.

هنگامی‌که دارایی اولیه شما داده و اطلاعات است، دارایی بیش از شما ارزشمند است. اگر این اطلاعات از یک شرکت جنایتکار به سرقت رفته باشد، گروه جنایی ممکن است از داده‌های خود محافظت نکنند و به راحتی می‌توانند چندین بار به سرقت برده شوند.

مطالب مشابه:  43% از متخصصین IT ، امنیت محیط های ابری را “دشوار” می دانند

پس‌ازآنکه شرکت سیاسی کمبریج تحلیلی به اطلاعات مربوط به 87 میلیون کاربر فیس‌بوک بدون اطلاع یا رضایت آن‌ها دسترسی پیدا کرد، فیس‌بوک ویژگی جستجو مورداستفاده شرکت را تغییر داد.

در سال 2019، ما توانایی افراد را در یافتن مستقیم دیگران با استفاده از شماره تلفن آن‌ها در Facebook و Instagram حذف کردیم تابعی که می‌تواند با استفاده از کد نرم‌افزاری پیچیده مورد سو استفاده قرار گیرد تا بتواند با تقلید از فیس‌بوک برای پیدا کردن شماره تلفن کاربران آن مورداستفاده قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Main Menu x
X