سه قدم برای راحت تر شدن مدیریت رمزهای عبور

سه قدم برای راحت تر شدن مدیریت رمزهای عبور

سه قدم برای راحت تر شدن مدیریت رمزهای عبور

رمزهای عبور الزام ناراحت کننده ای هستند. بله، ایجاد و مدیریت آنها سخت است، اما برای محافظت از حساب های کاربری و دستگاه های شما بسیار حیاتی می باشند. شاید به نظر برسد که با گسترش احراز هویت بیومتریک و دیگر تکنولوژی ها به انتهای کار رمزهای عبور رسیده باشیم؛ اما هیچ روش امنیتی به تنهایی عاری از خطا و اشتباه نیست. قابل پیش بینی است که در آینده ترکیب تکنیک ها بسیار محتمل خواهد بود که این امر شامل رمزهای عبور نیز می باشد.

و واقعا، رمزهای عبور عذاب آور نخواهند بود. در واقع، مدیریت کلمات عبور شما می تواند کاملا آسان باشد، و یا حداقل راحت تر از آن چیزی که شما فکر می کنید.

ایجاد رمز عبور قوی:

توصیه های مختلفی برای ایجاد رمز عبور وجود دارد، اما ایده اصلی این است که حدس زدن آن سخت باشد. برای شفافیت، منظور حدس زدن آن توسط همسایه شما نیست، بلکه منظور کامپیوتری است که از واژه نامه های کلمات عبور عمومی استفاده می نماید.

این به معنای عدم استفاده از کلمه و یا عبارات معمول و استفاده از ترکیبی از حروف، اعداد و سمبل ها می باشد. بعضی از سرویس ها اجازه استفاده از سمبل را نمی دهند به همین دلیل در هنگام استفاده از آنها مراقب باشید. در خصوص طول رمز عبور توصیه می شود حداقل 8 کاراکتر استفاده شود اما 10 کاراکتر بسیار بهتر است.

آسان ترین راه برای ایجاد رمز عبور تصادفی و قوی استفاده از برنامه های مدیریت رمز عبور مانند 1Password، LastPass و یا Dashlane می باشد. تمام این سرویس ها می توانند برای شما رمز عبورهای جدید با طول و پیچیدگی های مختلف ایجاد نمایند. همچنین، یک برنامه کامپیوتری خیلی بهتر از شما می تواند این رمزهای عبور پیچیده را به یاد داشته باشد.

شاید برای شما تعجب آور باشد که ایجاد رمز های عبور تصادفی که آنها را به یاد داشته باشید بسیار آسان باشد، اما این قدم اول است. هنگامی که شما یک رمز عبور سخت برای حدس زدن دارید و با توصیه بعدی ادغام می شود استفاده از این نرم افزار ها به شما این اطمینان را می دهد که رمز عبور شما امن هستند.

مطالب مشابه:  مهم ترین ویژگی های امنیتی در نسخه جدید Windows 10

از تغییر رمز عبور خود به صورت مداوم خودداری کنید:

فلسفه حاکم در حال حاضر این است که تغییر مداوم رمز عبور ضرر بیشتری نسبت به منفعت آن دارد. به دلیل آنکه مردم به صورت کلی جایگزین ضعیف تری انتخاب کرده و حدس زدن آن راحت تر می باشد.

خیلی از مردم حساب های کاربری زیادی داشته  و تغییر رمز عبور آنها کاری بسیار خسته کننده می باشد. به همین خاطر به صورت مداوم آنها را تغییر ندهید. اگر یک رمز عبور 10 کاراکتری تصادفی خوب دارید برای مدت طولانی می توانید از آن استفاده کنید مخصوصا زمانی که از تائید دو مرحله استفاده می کنید. هر یک سال و یا شش ماه برای تغییر رمز عبور حساب های کاربری مهم کافی می باشد برای حساب های کاربری کم اهمیت این زمان بیشتر نیز می باشد.

البته، زمان هایی وجود دارد که شما باید به سرعت رمز عبور خود را تغییر دهید، مانند زمان هایی که سرویسی که از آن استفاده می کنید نفوذی در آن صورت گرفته و یا مشکوک هستید که شخص دیگری رمز عبور شما را می داند.

هنگامی که رمز عبور خود را تغییر می دهید آن را خودکار نمایید:

هر دو نرم افزار LastPass و Dashlane ویژگی های بسیار خوبی در خصوص خودکار و یا نیمه خودکار کردن رمز های عبور حساب های کاربری دارند ( رایگان هستند ). Dashlane ویژگی خودکار بهتری نسبت به دیگری دارد، اما هر دو فرآیند تغییر را برای شما آسان کرده زیرا نیاز نیست که برای تغییر رمز عبور حتما به صفحه آن سرویس وارد شوید.

این موارد گام های اولیه برای مدیریت رمز عبور می باشند، اما می توانند در امن نگه داشتن حساب های کاربری شما نقش مهمی را ایفا کنند.

افزودن دیدگاه جدید

دیدگاه های شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Main Menu x
X