مایکروسافت 40 میلیون کاربر مرورگرهای خود را از دست داد

مایکروسافت 40 میلیون کاربر مرورگرهای خود را از دست داد

مایکروسافت 40 میلیون کاربر مرورگرهای خود را از دست داد

ر اساس بررسی‌ Net Applications مرورگر‌های مایکروسافت با یک ریزش عظیم مجدد، ۴۰ میلیون از کاربران خود را از دست دادند تا تعداد کاربران مهاجر از این دو در مجموع امسال نزدیک به ۳۰۰ میلیون کاربر برسد.

این شرکت همچنین اعلام کرد که مجموعه کاربران Internet Explorer و Edge، ۲۸.۴% بازار را در اختیار دارند. کاهش ماه جاری دومین ریزش عظیم کاربران از مرورگرهای مایکروسافت بود بر خلاف ماه‌های گذشته این کاهش مایکروسافت نسیب گوگل نشد و کاربران Mozilla به میزان ۲ درصد تا ۱۱.۱% افزایش پیدا کرد. Mozilla با این افزایش تقریبا خسارت های سال گذشته را جبران کرد.

 

بر اساس پیش‌بینی Computerworld اگر این کاهش با همین شدت ادامه داشته باشد تا ماه دسامبر IE+Edge  سهمشان از بازار به زیر ۲۵% خواهد رسید و تا ماه مارس به زیر ۲۰%.

 

اگرچه بیشتر کاربران این مرورگرها به گوگل مهاجرت می کنند اما رشد کاربران Chrome ثابت مانده است. در سال جاری Chrome با افزایش ۱۶% کاربران خود سهم خود از بازار را به ۵۵% رسانده است.

 

Firefox رشد بسیار زیادی در ماه سپتامبر و اکتبر داشت. اکتبر بیشترین رشد کاربر برای Firefox را به همراه داشت.

در پایان اکتبر IE و Edge توسط ۴۶۶ میلیون کاربر مورد استفاده قرار گرفت که ۴۰ میلیون کمتر از ۵۰۶ میلیون ماه سپتامبر است از ژانویه ۲۰۱۶ IE و Edge بالغ بر ۳۳۱ میلیون از کاربران خود را از دست داده‌اند!!!

نمودار زیر گویای همه چیز است:

افزودن دیدگاه جدید

دیدگاه های شما

مطالب مشابه:  ترفند جدید هکرها: خسته کردن کاربران از چک کردن ایمیل‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Main Menu x
X