چگونه از امنیت دستگاه های اینترنت اشیاء خود مطمئن شوید

چگونه از امنیت دستگاه های اینترنت اشیاء خود مطمئن شوید

چگونه از امنیت دستگاه های اینترنت اشیاء خود مطمئن شوید

شما وقت زیادی گذاشته اید تا Alexa را خریداری نموده تا بتوانید اسپیکرهای بی سیم خود را فعال کنید و یا چراغ های خانه را خاموش و یا روشن نمایید. اما آیا اینترنت اشیاء شما امن است؟

شرکت BullGuard یک راه حل سریع و آسان در اختیار شما قرار داده تا بتوانید متوجه مشکلات ابتدایی شوید. این راه حل Internet of things Scanner نام دارد. این سرویس بررسی نموده که آیا وسایل شما در Shodan قرار دارد یا خیر ( یک موتور جستجو که قابلیت دارد، دستگاه های اینترنت اشیاء مانند دوربین ها، پرینترها و یا ترموستات ها که از اینترنت قابل دسترسی هستند را به پیدا و نمایش دهد). هر چیزی که به صورت عمومی در دسترس باشد اگر دارای نقص های امنیتی درون خود باشد، در برایر هکرها آسیب پذیر می شود.

استفاده از برنامه تحت وب BullGuard بسیار ساده می باشد. کافی است تا وارد وب سایت شده و بر روی Check if I am on Shodan کلیک کنید. چند ثانیه بعد جواب خود را دریافت خواهید نمود. اگر همه چیز به خوبی پیش رود شما پیغام بالا را مشاهده خواهید نمود.

سپس، می توانید بر روی Deep Scan کلیک نمایید تا نگاهی به دستگاه های خود در شبکه کرده و ببینید که آیا BullGuard می تواند مشکل امنیتی بر روی آن ها پیدا کند یا خیر. البته BullGuard به شما هشدار می دهد که با این کار اگر مشکلی پیدا نماید در لیست دستگاه های Shodan نیز ذخیره خواهد شد اما خوشبختانه BullGuard به شما پیشنهاد می نماید که چگونه مشکلات امنیتی موجود را برطرف نمایید.

مطالب مشابه:  اهمیت مدیریت دسترسی کاربران ممتاز (PAM)

این شرکت همچنین یک راهنمای دستگاه های اینترنت اشیاء نیز داشته که دارای سه اصل برای برقراری امنیت در شبکه داشته، و قید می نماید که لزوما رعایت این سه اصل منوط به داشتن تلفن های هوشمند نمی باشد اما این سه اصل عبارتند از: ایجاد یک رمز عبور برای تلفن هوشمند، تغییر رمز عبور پیش فرض روتر موجود و همچنین تغییر رمز عبور پیش فرض شبکه Wi-Fi.

افزودن دیدگاه جدید

دیدگاه های شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Main Menu x
X