چگونه از حریم شخصی خود در محیط های آنلاین محافظت نماییم

چگونه از حریم شخصی خود در محیط های آنلاین محافظت نماییم

چگونه از حریم شخصی خود در محیط های آنلاین محافظت نماییم

” چه کسی به اطلاعات من دسترسی دارد؟ ” اگر این سوال را از خود می پرسید و کاری نمی توانید انجام دهید و نگران هستید، نگران نباشید شما در حال حاظر مانند عموم مردم هستید.

با توجه به مطالعات National Cybersecurity Alliance در سال 2016، 90 درصد از استفاده کنندگان اینترنت در آمریکا نگران امنیت اطلاعات خود هستند. برای تقریبا 70 درصد از آمریکایی ها مورد بررسی، نگرانی اول آنها عدم کنترل بر روی اطلاعاتی است که منتشر می نمایند. نگرانی بعدی ارتباط با شبکه های اجتماعی است  در آخرین نظر سنجی انجام شده 96 درصد از رای دهندگان اعلام نموده اند که اعتمادی به سرویس های امنیت اطلاعات خود ندارند.

به طور مشابه در مطالعه Eurobarometer در خصوص امنیت فضای مجازی، از هر ده شهروند اروپایی نه نفر از آنها، نگرانی هایی در خصوص محرمانگی اطلاعات شخصی داشته و رفتار و ارتباطات آنلاین برای آن ها مسئله مهمی می باشد.

عکس العمل به آسیب پذیری اخیر Whatsapp نشان می دهد که این موضوع به چه اندازه برای کاربران و متخصصین امنیت مهم می باشد.

چه زمانی بهتر از روز جهانی امنیت اطلاعات برای بررسی این موضوع یک ابتکار جهانی در خصوص ترویج فرهنگ آگاهی حریم خصوصی در جهان دیجیتال.

چند راهکار در خصوص نگرانی های امنیتی به شرح زیر می باشد:

با انتخاب رمز عبورهای قوی اطلاعات خود را قفل نمایید. همچنین عادت کنید رمز عبورهای خود را به صورت دوره ای تغییر دهید. به صورت ایده آل، حساب های امن شده با رمز عبور هنگامی که یک عامل دیگر به سیستم احراز هویت اضافه نمایید امنتر می شوند. این لایه اضافی می تواند موردی باشد که می دانید، دارید و  یا هستید  مانند کد، تائید ورود از طریق گوشی های هوشمند، token های امنیتی و یا اثر انگشت.

مطالب مشابه:  اختراع جدید ادوارد اسنودن برای مخفی شدن از دید دولت

برای مالکیت حضور آنلاین خود  به صورت دوره ای تنظیمات حریم خصوصی خود را بر روی سرویس های وب و شبکه های اجتماعی بررسی نمایید. اگر تنظیمات به صورت معمولی می باشد، بررسی نمایید که بر اساس هر تنظیم چه کسی چه اطلاعاتی از شما را مشاهده می نماید.

هنگامی که وارد فروشگاه های برنامه ها اینترنتی می شوید، قبل از دانلود و یا بروز رسانی برنامه مطمئن شوید برنامه چه سطح دسترسی هایی دارد. قبل از قبول بی قید و شرط، شرایط پیش رو، آن ها را بررسی نمایید و بدانید چه مواردی به دست آورده و ممکن است چه مواردی را از دست بدهید. اگر شک دارید، ببینید بقیه کاربران در نظر سنجی چه مواردی را مطرح نموده اند.

هر طور که می خواهید می توانید نظرات خود را در اینترنت بیان کنید، اما مراقب عواقب آن باشید. خود ویرایشگر متون خود باشید و فقط خودتان مطالب و نظرات را به اشتراک بگذارید.

اگر با پیشنهادات وسوسه انگیزی که نیاز به اقدام فوری دارد مواجه شدید، صبر کرده و کمی در خصوص منبع و شرایط آن فکر کنید. اگر موردی در اینترنت به شدت خوب بود بدانید که یک مورد غیر واقعی و فقط برای جذب مخاطب می باشد.

در آخر، در خصوص حریم خصوصی اطلاعات خودخواه نباشید، فقط زمانی آنها را ملاحظه نمایید که مربوط به دیگران است.

اگر چه گروه های مختلف مردم در معرض ابتلا به انواع مختلف رفتار آنلاین نا امن هستند، اما نیاز به آگاهی بیشتر به عنوان اولین گام به سوی بهبود، جهانی است. برای حمایت از تلاش های روز حفظ حریم خصوصی داده، ما شما را تشویق می نماییم تا این راهنمایی ها را با خانواده و دوستان خود به اشتراک بگذارید.

افزودن دیدگاه جدید

دیدگاه های شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Main Menu x
X