محافظت از اطلاعات حساس به صورت آنلاین

محافظت از اطلاعات حساس به صورت آنلاین

محافظت از اطلاعات حساس به صورت آنلاین

چگونه می توانید از اطلاعات شخصی و حساس خود به صورت آنلاین محافظت کنید؟

محافظت از اطلاعات حساس به صورت آنلاین : اگر این مقاله را می خوانید، به اطلاعات شخصی یا حتی اسرار خود فکر می کنید، ممکن است مشکلات بزرگتری از آنچه می توانید حل کنید داشته باشید. رازهایی که ما در اینجا درباره آنها صحبت می کنیم، مربوط به GitHub است. بنابراین، آنها می توانند کلیدهای API، نام های کاربری، رمزهای عبور و سایر اطلاعات حساس واقع در این محیط ها باشند. خوشبختانه راهکارهایی وجود دارد. این چیزی است که باید بدانید.

می توانید متوجه شوید که آیا شرکت شما اسرار را نشت میدهد یا خیر؟
بیایید با اخبار بد شروع کنیم. بیش از دو میلیون اطلاعات حساس در GitHub عمومی کشف شده است، فقط در سال 2020 ، و به نظر نمی رسد که میزان آن کند شود. در واقع، معمولاً هر ساله 20 درصد رشد می کند. یکی از مشکلات این است که شرکت ها این مسئله را به اندازه کافی جدی نمی گیرند.

بنابراین، آنها یا برای مقابله با مشکل مجهز نیستند یا به سادگی از آن چشم پوشی می کنند. اما این مسئله به راحتی برطرف نخواهد شد.

بنابراین ، چگونه می توانید بفهمید که اطلاعات حساس شما بی خطر است یا اینکه آنها برای دیدن و به دست آوردن دیگران در دسترس هستند؟ نرم افزاری وجود دارد که اسکن امنیتی GitHub را فراهم می کند. پس از اسکن، در صورت کشف اطلاعات حساس درباره شرکت شما، به شما هشدار می دهد. این کار را می تواند در مخازن داخلی یا GitHub عمومی انجام دهد.

مطالب مشابه:  هکتیویسم چیست؟

مشکل از کجاست؟
طبق یک مطالعه، شرکت ها نمی توانند مشکل واقعی را کنترل کنند، زیرا آنها به مکان هایی که در آن واقع شده دسترسی ندارند. این مخازن شخصی توسعه دهنده خواهد بود. بنابراین، آنها توانایی انجام کاری در مورد آنچه را که اتفاق می افتد، در داخل این مخازن شخصی شخصی نیستند. گرچه هنوز هم کسانی هستند که اسرارشان نشت پیدا می کند.

اطلاعات حساسی که نشت پیدا می کند چیست؟
اطلاعات حساس در تجارت واقعاً به همان معناست که در زندگی خصوصی ما نیز وجود دارد: آنها چیزهایی هستند که نمی خواهیم دیگران درباره آنها بدانند. معمولاً آنها اطلاعات حساسی هستند که هرگز نباید علنی شوند، خواه در مورد خود شرکت، مشتریان یا کاربران آن باشد.

اینها می توانند اعتبار احراز هویت دیجیتالی باشند که دسترسی به داده های خصوصی، اطلاعات سیستم یا خدمات خاص را فراهم می کنند. آنها به صورت کلیدهای API، نام کاربری و رمزهای عبور و همچنین گواهی های امنیتی ارائه می شوند.

چرا این اتفاق زیاد می افتد؟
این مسئله از عملکرد بد برنامه نویس هنگام کدگذاری ناشی می شود. خیلی اوقات آنها برای استفاده حرفه ای و شخصی خود از همان حساب GitHub استفاده می کنند، که می تواند باعث نشت اطلاعات شود. اگرچه این مشکل بر دوش آنها سنگینی می کند، اما باید گفت که آنها همیشه باید با تعداد زیادی از اطلاعات حساس سر و کار داشته باشند، که این کار آنها را بسیار پیچیده می کند.

 

برای دریافت نسخه آزمایشی اینجا کلیک کنید

منبع: hackread

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Main Menu x
X