هکرهای کلاه سفید و کلاه سیاه

هکرهای کلاه سفید و کلاه سیاه

هکرهای کلاه سفید

هکرهای کلاه سفید و کلاه سیاه

معرفی هکرهای کلاه سفید

هکر های کلاه سفید متخصص امنیت رایانه هستند و برای آزمایش و تست امنیت، به سیستم‌ها و شبکه‌های محافظت شده حمله می‌کند. هکرهای کلاه سفید با قرار گرفتن در معرض آسیب پذیری در برابر هکرهای مخرب از مهارت‌های خود برای بهبود امنیت استفاده می‌کنند. آن‌ها با ذهنیت هکرهای کلاه سیاه کار می‌کنند و همواره خود را به دانش انواع هک‌های جدیدی که ظاهر می‌شود به روز می‌کنند. آن‌ها با این کار می‌توانند ضعف‌های امنیت را پیدا کرده و آن‌ها را اصلاح کنند. اگرچه روش‌های مورد استفاده هکرهای سفید، مشابه با روش‌های مورد استفاده هکرهای سیاه نیست، اما هکرهای کلاه سفید مجاز هستند از آن‌ها در برابر سازمانی که آن‌ها را استخدام کرده، استفاده کنند. هکرهای کلاه سفید تلاش می‌کنند تا الگوریتم‌هایی بسازند که با استفاده از آن‌ها بتوانند به سیستم نفوذ کنند. بر این اساس می‌توانند مطمئن شوند شبکه‌ای که از آن محافظت می‌کنند در برابر حمله‌های هکرها در امان می‌مانند.

هکرهای کلاه سفید معمولاً به هکرهایی می‌گویند که از مهارت‌های خود برای سود بردن سازمان‌ها استفاده می‌کنند. آنها به هکرهای کلاه سیاه اصلاح شده معروف می‌باشند وبا روش‌ها و تکنیک‌های مورد استفاده هکرها کاملاً آگاهی دارند.  سازمان می‌تواند هکرهای کلاه سفید را برای انجام آزمایشات و اجرای بهترین عملکردهایی که باعث می‌شود در آینده نسبت به اقدامات مخرب آسیب پذیر نباشند، استخدام کند.

این اصطلاح مترادف با هکر اخلاقی است. این اصطلاح از فیلم های قدیمی غربی آمده است.معمولا کلاه سفید توسط پسرهای خوب و گاوچران‌ها استفاده می‌شد و آدمهای بد همیشه تقریبا کلاه سیاه می‌پوشیدند.

 

معرفی هکر های کلاه سیاه

هکرهای کلاه سیاه نماینده افراد مخرب در فضای سایبری هستند و در Dark Web مشغول به کارند.  امروزه هکرها با عملکردهای خرابکارانه موجب شده‌اند که جرائم سایبری به یک تجارت 405 میلیارد دلاری تبدیل شود. هکرهای کلاه سیاه برنامه‌ها و روش‌هایی را طراحی می‌کنند که بتوانند به شبکه‌ها و سرقت اطلاعات حساس نفوذ کنند. در جریان هک شرکت اکوئیفاکس  اطلاعات هویتی میلیون‌ها شهروند ایالات متحده به سرقت رفت و برای فروش روی وب تاریک قرار گرفت. چنین حمله‌های خرابکارانه‌ای از سوی هکرهای کلاه سیاه اجرا می‌شود. آن‌ها تلاش خود را می‌کنند تا هویت و حملات مجرمانشان فاش نشود. زمانی که ما از هکرهای کلاه سیاه صحبت می‌کنیم، منظورمان افرادی با نیت‌های شرورانه است که اعمال مجرمانه انجام می‌دهند. مانند انواع هکر‌ها، هکر‌های کلاه سیاه معمولاً علم گسترده‌ای در مورد ورود به شبکه‌های رایانه‌ای و دور زدن پروتکل‌های امنیت سایبری دارند.

انگیزه اصلی هکرهای کلاه سیاه معمولاً جهت منافع شخصی یا مالی است، اما ممکن است در جاسوسی و به خطر انداختن امنیت سایبری نیز شرکت کنند، اعتراض کنند یا شاید فقط به هیجان سایبر معتاد شوند.

هکرهای کلاه سیاه هم می‌توانند از افرادی که با پخش کردن نرم افزارهای مخرب لذت می‌برند باشند و هم هکرهای با تجربه‌ای که قصد سرقت داده‌ها، به ویژه اطلاعات مالی، اطلاعات شخصی و اطلاعات ورود به سیستم را دارند.

مطالب مشابه:  Safetica ONE 10.0

تفاوت هکر های کلاه سفید و کلاه سیاه

تفاوت هکرهای کلاه سفید و کلاه سیاه را به صورت مختصر در جدول ذیل می‌توانید مشاهده کنید:

هکرهای کلاه سیاه

هکرهای کلاه سفید

نیت هکرهای کلاه سیاه خودخواهانه و مضر است. نیت هکرهای کلاه سفید خیر است و اغلب هدف آن‌ها منفعت یا محافظت از دیگران است.
هک شدن توسط هکرهای کلاه سیاه غیرقانونی است. هک شدن توسط هکرهای کلاه سفید قانونی است.
آن‌ها بدون اجازه مالک، به وب سایت‌ها، دستگاه‌ها یا سایر سیستم‌ها نفوذ  می‌کنند. آن‌ها با اجازه مالک به سیستم نفوذ می‌کنند. سازمان‌های دولتی و سایر سازمان‌ها هکر کلاه سفید را استخدام می‌کنند تا نرم افزار و دستگاه‌ها را آزمایش کرده و حملات سایبری غیر مضر انجام دهند تا شکافی در امنیت آن‌ها پیدا نشود.
آسیب پذیری‌های امنیتی را برای بهره برداری از آن‌ها جستجو کنید. آن‌ها آسیب پذیری‌های امنیتی را جستجو می‌کنند و پیشنهادات و راه حل‌هایی برای رفع آن‌ها ارائه می‌دهند.
برای هک دستگاه‌ها، سرورها و وب سایت‌ها بدافزار می‌نویسند.  برای شناسایی و حذف بدافزارها، نرم افزارها، ابزارها و تکنیک‌های امنیتی را توسعه می‌دهند.
از عدم آگاهی کاربران در مورد تهدیدات سایبری و کلاهبرداری از آنها از تکنیک‌های مختلف فیشینگ استفاده می‌کنند. به مردم در مورد تهدیدها و خطرات امنیت سایبری و همچنین راه‌های کاهش آن‌ها آموزش می‌دهند.
حملات باج افزارها و نرم افزارهای جاسوسی برای باج خواهی افراد/سازمان ها. ابزارها و برنامه‌های احتمالی را برای کمک به مردم برای مقابله با باج افزارها و حملات جاسوسی بدون پرداخت پول اخاذی توسعه می‌دهند.
سرقت اطلاعات محرمانه‌ای که می‌توانند برای فعالیت‌های جنایت سایبری استفاده کنند یا به مهاجمان دیگر در وب تاریک بفروشند. هدف از کمک به شرکت‌ها در محافظت از داده‌های حساس با تقویت دفاع سایبری خود است.
دولت‌های برخی کشورها از آن‌ها برای ایجاد حملات سایبری، سرقت اطلاعات محرمانه، جاسوسی و ایجاد ناآرامی‌های سیاسی در مناطق دشمن خود استفاده می‌کنند. این‌ها به عنوان بازیگران دولت و ملت شناخته می‌شوند. بسیاری از دولت‌های محلی، ایالتی و ملی از کلاه سفید برای محافظت از سرورها، وب سایت‌ها، پایگاه‌های داده و سایر زیرساخت‌های فناوری اطلاعات استفاده می‌کنند.

منبع: سافت یاب

برای دریافت نسخه آزمایشی اینجا کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Main Menu x
X