کلاهبرداری 170 برنامه جعلی اندرویدی از علاقه مندان به رمزارزها

کلاهبرداری 170 برنامه جعلی اندرویدی از علاقه مندان به رمزارزها

کلاهبرداری 170 برنامه جعلی اندرویدی از علاقه مندان به رمزارزها

کلاهبرداری 170 برنامه جعلی اندرویدی از علاقه مندان به رمزارزها : تاکنون توسعه دهندگان این برنامه های جعلی اندرویدی موفق به سرقت از 93000 کاربر شده و در حدود 350،000 دلار درآمد کسب کرده اند.

محققان امنیتی آزمایشگاه Lookout Threat بیش از 170 برنامه جعلی اندروید را شناسایی کرده‌اند که 25 مورد از آنها در Google Play در دسترس بودند و از افراد علاقه مند به سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال کلاهبرداری می کردند.

در مورد برنامه ها در سایت های شخص ثالث ؛ اکثر آنها هنوز در سطح جهان در دسترس هستند و تعهد می‌دهند که “خدمات استخراج رمزارز ابری را با پرداخت هزینه” ارائه دهند. با این حال، بررسی‌های بعدی نشان داد که هیچ فعالیت ماینینگی رخ نمی‌دهد. فرض بر این است که ده ها هزار نفر از علاقه مندان به رمزنگاری ممکن است بهای خدمات موجود را پرداخت کرده باشند.

محققان خاطرنشان کردند: “پس از تجزیه و تحلیل کد و ترافیک شبکه، مشخص شد که برنامه ها تعادل سکه ساختگی دارند و تعداد سکه های استخراج شده را نشان نمی دهند.” خبر خوب این است که Google برنامه های مخرب را از فروشگاه Play حذف کرده است.

برنامه ها به دو گروه جدا شده اند
طبق تحقیقات محققان Lookout Threat ، این برنامه ها در دو گروه BitScam و CloudScam دسته بندی شده اند. با این حال ، شایان ذکر است که برنامه ها از مدل های تجاری ، کدگذاری و طراحی مشابهی استفاده می‌کنند ، که نشان می‌دهد چندین عامل تهدید در ارتباط با کاربران هدف کار می‌کنند.

مطالب مشابه:  اطلاعیه مهم در خصوص محصولات Parallels-همان 2X سابق

رمز ارزها

۹۳،۰۰۰ کاربر تحت‌تاثیر قرار گرفته‌اند و۳۵۰،۰۰۰ دلار کلاهبرداری شده

محققان خاطرنشان کردند که تاکنون این توسعه دهندگان برنامه های جعلی موفق به سرقت از 93 هزار نفر شده و در حدود 350 هزار دلار پول جمع کرده اند ، که کاربران بی خبر برای خرید برنامه های جعلی و به روزرسانی ها و خدمات پول پرداخت می‌کنند. کلاهبرداران حدود 300000 دلار از فروش برنامه های تقلبی و برای خدمات اضافی 50،000 دلار دیگر از قربانیان رمزنگاری دریافت کردند.

کاربران چگونه به دام افتاده اند؟

روند کلاهبرداری از کاربران برای هر دو دسته برنامه های جعلی کم و بیش یکسان است.  این برنامه ها به آنها تعهد دسترسی به سرویس های استخراج رمزارز را می دهند تا بتوانند سود خوبی بدست آورند. گفته می شود کلاهبرداران هزینه دانلود برنامه ، به روزرسانی اشتراک و سخت افزار مجازی را که کاربران انتظار افزایش نرخ استخراج سکه را دارند ، دریافت می کنند.
هزینه سخت افزار مجازی بین 12.99 تا 259.99 دلار است. کاربران می توانند آن را از طریق Google Pay یا با انتقال Bitcoin یا Ethereum به کیف پول توسعه دهنده خریداری کنند.
با این وجود ، سرمایه گذاری رمزارز می‌تواند یک تجارت پرسود باشد ، بنابراین هوشیار باشید تا درگیر این کلاهبرداری ها نشوید.

کلاهبرداری 170 برنامه جعلی اندرویدی از علاقه مندان به رمزارزها

 

برای دریافت نسخه آزمایشی اینجا کلیک کنید

منبع: پلیس فتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Main Menu x
X