امنیت وب چیست؟

امنیت وب چیست؟

امنیت وب چیست؟

امنیت وب چیست؟

امنیت وب چیست؟ امنیت وب که به عنوان امنیت سایبری نیز شناخته می شود به امنیت وب سایت‌ها و سرورها در برابر خطرات آنلاین مربوط می‌شود. هدف آن حفاظت از داده‌های حساس با محدود کردن، کشف و پاسخ به حملات است. بررسی امنیت وب سایت شامل اسکن آدرس‌های اینترنتی برای آسیب پذیری‌های احتمالی و بدافزارها از طریق نرم افزار امنیتی وب سایت است. یک بررسی امنیت وب‌، خطرات آنلاین را به کاربر اطلاع می‌دهد و راه حل‌هایی برای رفع آن‌ها توصیه می‌کند. این اولین قدم برای اطمینان از ایمنی، جلوگیری و تشخیص خطرات است. از سوی دیگر، آگاهی از هکرها، هک، کرم‌ها، ویروس‌ها، تروجان‌ها، جاسوس افزارها، اکسپلویت کیت‌ها و غیره نیز به همان اندازه مهم است که می‌تواند به کامپیوترها و شبکه‌های میزبان حمله و آسیب رسانده و آنها را غیرفعال یا مختل کند. تهدیدات ویروس بدافزار بسیار آلوده هستند و به اندازه کافی قادرند اطلاعات شما را خراب کرده و به امنیت شبکه و وب شما آسیب برسانند. ویروس‌های مخرب بی سر و صدا از سیستم شما تجاوز می‌کنند و بسیاری از فعالیت‌های مخرب را انجام می‌دهند که باعث می‌شود وب سایت و شبکه شما پاسخگو نباشد.

ویژگی‌های اصلی

Acunetix شامل یک موتور Acusensor است که کدها را به محض ورود اسکن می‌کند که این امر باعث ضریب بالای کشف و همچنین کاهش ضریب خطا می‌شود. AcuSensor حتی قادر است که راه‌های نفوذ در کد ها را شناسایی کرده و در Debug گزارش کاملی از این راه‌های نفوذ را ارائه کند. AcuSensor نه تنها راه‌های نفوذ را می‌یابد، بلکه زمان ارزشمند را برای شما ذخیره می‌کند.

ابزارهای امنیت وب چیست؟

ابزار امنیتی، وب سایت‌ها را در فواصل دوره‌ای اسکن می‌کند تا متوجه شود آیا فعالیت مشکوکی وجود دارد یا خیر. هنگامی که فعالیت مشکوک ردیابی می‌شود، ابزارهای امنیتی وب سایت بلافاصله آن را به اطلاع کارشناسان امنیتی می‌رساند. علاوه بر این، افراد کلیدی در سازمان نیز هشدار دریافت می‌کنند. به سادگی‌، ابزارهای امنیتی وب سایت در شناسایی و حذف بدافزارهایی که سعی دارند بر وب سایت تجاری تأثیر بگذارند کمک می کند.

مطالب مشابه:  چگونه از حریم شخصی خود در محیط های آنلاین محافظت نماییم

بدون استراتژی امنیتی صحیح، ممکن است اتفاقات غیر قابل جبرانی رخ دهد. مهاجمان می دانند که چگونه نقاط ضعف را بیابند و از آنها بهره برداری کنند، شکاف‌هایی را باز می‌کنند که باعث می‌شود سیستم‌های قوی از بین بروند. در همین راستا ما یکی از بهترین سرویس‌های مجزا به نام Acunetix به معرفی میکنیم:

امنیت وب

امنیت وب و وب اسکن Acunetix

سرویس مجزا Acunetix محصول شرکت Acunetix در سال 2004 و برای مبارزه با حملات وب تاسیس گردید و در حال حاضر یکی از بزرگان در حوزه تکنولوژی‌های امنیت برنامه‌های تحت وب می‌باشد. محصول شاخص این شرکت Acunetix Vulnerability Scanner طراحی شده تا آسیب پذیری‌های مختلف را در وب سرویس یا وب سایت شما را شناسایی و اطلاعات کاملی را جهت شناخت، بررسی و رفع آن‌ها به شما ارائه می‌کند. این برنامه از تکنولوژی‌های بسیار پیشرفته و منحصر بفردی استفاده می‌کند که به عنوان نمونه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • AcuSensor
  • AcuMonitor
  • Webkit Engine
  • و…

Acunetix شامل 3 نسخه Online، Standard و Enterprise است که نسخه Online به صورت سرویس آنلاین بر روی سرورهای Acunetix است و دو نسخه دیگر قابلیت نصب روی هر سیستمی را خواهند داشت.

 

منبع: سافت یاب

برای دریافت نسخه آزمایشی اینجا کلیک کنید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Main Menu x
X