با Video Jacking هکرها می توانند آنچه شما می بینید را ببینند!!!

با Video Jacking هکرها می توانند آنچه شما می بینید را ببینند!!!

کار غیر معمولی نیست اگر گوشی موبایل خود را به یک ایستگاه شارژر ناآشنا متصل کنید, اما با تحقیقات جدید Aries Security حمله جدید “video-jacking” که از ایستگاه های شارژ استفاده می کند مورد توجه قرار گرفته است.

همانند “Juice jacking” در این حمله می توان با استفاده از قرار دادن تجهیزاتی تقریبا 220 دلاری درون دستگاهی که همانند ایستگاه شارژ به نظر می رسد هر آنچه که کاربران می بینند را مشاهده نمود.با توجه به پست تاریخ 11 آگوست Krebs بر روی سایت خود، در این حمله حتی می توان پسوردی را که کاربر هنگام ورود به گوشی وارد می نماید را نیز مشاهده نمود.

طبق گفته های محققان در این پست ممکن است پیغامی مانند “HDMI Connected” مشاهده شود اما در بیشتر مواقع هیچ پیغامی مشاهده نمی شود.گوشی های Android, iPhone و گوشی های هوشمندی که از HDMI-ready  پشتیبانی می کنند و توسط شرکت های Asus,Blackberry,HTC,LG,Samsung,ZTE تولید شده اند در معرض این حمله قرار دارند.

به کاربران توصیه می شود که در صورت امکان گزینه Screen mirroring را غیر فعال کنند اما این کار نیز ممکن است جلوی این حمله را نگیرد!!!

افزودن دیدگاه جدید

دیدگاه های شما

مطالب مشابه:  چگونه از Ransomware جلوگیری کنیم : تهیه فایل پشتیبان میتواند از شما محافظت کند البته اگر به درستی انجام شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Main Menu x
X