تشخیص اشتباه آنتی ویروس Sophos برخی ویندوز ها را از کار انداخت!!!

تشخیص اشتباه آنتی ویروس Sophos برخی ویندوز ها را از کار انداخت!!!

یک بدافزار باعث شد آنتی ویروس Sophos یک فایل مهم ویندوز را به عنوان فایل مخرب شناسایی کند و باعث شد بعضی از کاربران نتوانند به کامپیوتر خود دسترسی داشته باشند.

این تشخیص اشتباه فایل winlogon.exe (یکی از فایل های مهم برای ورود به ویندوز) را به عنوان یک تروجان به نام Tro/Farfli-CT شناسایی کرده بود. به دلیل مسدود شدن فایل بعضی از کاربران به هنگام ورود به ویندوز با یک صفحه مشکی مواجه می شدند.

Sophos در عرض چند ساعت یک بروزرسانی برای حل مشکل ارائه کرد و خاطر نشان کرد که مشکل فقط بر روی نسخه خاص 32 بیتی از Windows 7 SP1 مشاهده شده و بر روی ویندوزهای XP، Vista، 8،10 مشاهده نشده است.

شرکت در مقاله پشتیبانی خود اعلام کرد: “با توجه به حجم اتفاق و بازخورد مشتریان، معتقدیم که تعداد سیستم های دچار اشکال حداقل بوده و تعداد کمی از مشتریان با این مشکل مواجه شده اند.”

یکی از کاربران که با این مشکل مواجه شده بود در تویتر خود گفت که بسیار مشکوک است که فقط تعداد کمی از افراد با این مشکل مواجه شده باشند. این در حالی است که فرد دیگری گزارش کرده که برای برقراری تماس تلفنی با تیم پشتیبانی Sophos به مدت دو ساعت منتظر بوده است.

یکی از کاربران در تویتر خود به Sophos گفت: “ارسال ایمیل خیلی خوب خواهد بود. هزینه اضافه کاری و دستپاچگی کارکنان IT مانند خودم را نمی توانم تصور کنم.”

کاربر دیگری به طنز گفت این تشخیص اشتباه قسمتی از تعطیلات آخر هفته او را خراب کرده است!!

مطالب مشابه:  همایش رایانش ایمن در مشهد برگزارشد

شرکت Sophos گفت در بیشتر موارد کافیست تا مدیران شبکه این اخطار جعلی را از Sophos Enterprise Console، Sophos Central و یا Sophos Home پاک کنند.

کاربرانی که با صفحه مشکی مواجه شده بودند با ورود به ویندوز در حالت Safe Mode و غیر فعال کردن سرویس آنتی ویروس Sophos و راه اندازی مجدد ویندوز در حالت عادی می توانستند این مشکل را حل کنند.

Sophos اولین شرکت آنتی ویروس نیست که با تشخیص اشتباه خود کاربران را دچار مشکل کرده است.

می توان اذعان کرد که این شرکت در زمان کوتاهی این مشکل را حل کرده است. اما این سوال هنوز باقی است که چرا در سال 2016 هنوز هم یک برنامه آنتی ویروس فایل های قانونی ویندوز را به عنوان فایل مخرب شناسایی می کند؟!؟!

در سال های گذشته تشخیص اشتباه بسیار شایع بود، اما بیشتر شرکت های آنتی ویروس از آن زمان با استفاده از لیست نرم افزار های شناخته شده از بروز چنین حوادثی جلوگیری کرده اند. در این لیست  فایل های ویندوز باید اولویت های بالایی داشته باشند چرا که مسدود و یا پاک کردن آن ها باعث غیر قابل استفاده شدن کامپیوتر می شوند.

افزودن دیدگاه جدید

دیدگاه های شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Main Menu x
X