خاورمیانه و آفریقا تا سال 2020 سریع ترین رشد ترافیک IP را خواهند داشت

خاورمیانه و آفریقا تا سال 2020 سریع ترین رشد ترافیک IP را خواهند داشت

به گزارش Cisco منطقه خاورمیانه و آفریقا رشدی ۶ برابری را تا سال ۲۰۲۰ در ترافیک IP ثبت خواهد کرد. با استناد به این گزارش، این منطقه بیشترین رشد ترافیک IP را در سال های آینده در جهان خواهد داشت که طبق پیش بینی‌ ۴۱% تا سال ۲۰۲۰ رشد خواهد کرد. این در حالیست که پیش بینی‌ برای میانگین جهانی‌ ۲۲% است. بر اساس این گزارش، تا سال ۲۰۲۰ حدود یک میلیارد کاربر جدیدی به فضای اینترنت اضافه خواهد شد. از این رقم حدود ۴۴۵ میلیون آن در منطقه خاورمیانه و آفریقا خواهد بود. به گفته Cisco این منطقه سندی روشن از افزایش انفجاری اتصالات اینترنتی در دنیا خواهد بود.

Mike Weston نایب رئیس منطقه خاورمیانه Cisco اضافه کرد: یکی‌ از بزرگترین تغیرات در سال های آینده، رشد سرسام آور اتصالات اینترنتی در دنیا خواهد بود. شاید هیچ منطقه‌ای به اندازه خاورمیانه نتواند سندی بر این مدعا باشد. منطقه‌ای که ما پیش بینی‌ می‌کنیم بیشترین رشد را با ۲.۴ میلیارد دستگاه و اتصال جدید تا ساله ۲۰۲۰ خواهد داشت. این اتصالات و رشد بالا در ترافیک IP، فرصت‌ها و فواید زیادی را نیز از جمله کاهش هزینه‌ها و افزایش کارآیی، در پی‌ خواهد داشت.”

بر اساس این گزارش در سطح جهان محتوا و خدمات ویدیو بیشترین سهم از ترافیک IP را خواهند داشت که این سهم از ۶۳% در سال ۲۰۱۵ به ۷۹% تا سال ۲۰۲۰ خواهد رسید.

در منطقه خاورمیانه این رشد ۸ برابر خواهد بود. در مجموع با رشدی ۵۲% به عدد ۱۶۹ میلیارد دقیقه بالغ بر ۳۲۱۷۹۳ سال از محتوای ویدیو را تا ساله ۲۰۲۰ تجربه خواهد کرد.

مطالب مشابه:  زیرساخت های حیاتی؛ هدف اساسی در جنگ های سایبری/ هفت شیوه جنگ های سایبری و اطلاعاتی چیست؟

بر اساس این پیش بینی‌ ترافیک موبایل در این منطقه ۱۵ برابر خواهد شد، دوبرابر رشد ترافیک IP. بر اساس این گزارش ترافیک موبایل ۴۰% از کل ترافیک IP در این منطقه تا سال ۲۰۲۰ شامل خواهد شد. همچنین به صورت میانگین ترافیک موبایل ۶ برابر و حدود ۵ Mbps تا سال ۲۰۲۰ خواهد بود.

در این پیش بینی‌ همچنین، پیشرفت چشم گیری در بخش اینترنت اشیا ذکر شده است. در سطح جهان، ارتباط ماشین به ماشین (M2M) تقریبا به میزان ۳ برابر از، ۴.۹ میلیون در سال ۲۰۱۵ به ۱۲.۲ میلیون تا سال ۲۰۲۰ خواهد رسید، حدود نصف کل ارتباطات.

در منطقه خاورمیانه Cisco اعلام کرد که تا سال ۲۰۲۰ حدوداّ ۱.۵ دستگاه برای هر شخص وجود خواهد داشت که ۷۷% آن دستگاه‌های موبایل یا سیار خواهند بود.

افزودن دیدگاه جدید

دیدگاه های شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Main Menu x
X