خطرات جدی اینترنت مجانی!!!

خطرات جدی اینترنت مجانی!!!

free wifi

شرکت Sophos در جریان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دست به یک پروژه تحقیقاتی‌ زد. در این پروژه در محل گردهمایی طرفداران ترامپ و کلینتون یک وای‌فای با اسامی به ترامپ رای دهید! اینترنت مجانی”‌ و به هیلاری رای دهید! اینترنت مجانی‌ راه اندازی کرد که در مجموع ۱۲۰۰ نفر به این شبکه ها وصل شدند.

از این تعداد ۶۸.۳ درصد، هویت خود را روی این شبکه‌ها افشا کردند.

البته این یک حقه جدید نیست، اما بین محل‌هایی‌ که تجمع صورت می‌گیرد بسیار معروف است. حقه ای که ممکن است در جریان همین اتفاقات و بازی‌های المپیک آینده بسیار اتفاق بیافتد.

برنامه ها و سخت افزار‌های بسیاری برای این امر وجود دارد که حتی نیاز به تخصص بالایی نداشته و حتی افراد مبتدی نیز به راحتی‌ می توانند آنرا انجام دهند.

در ادامه خطرات این اتفاقات را با هم بررسی‌ می‌کنیم:

هکرها می توانند از حمله Man in the Middle استفاده کنند و تمامی اطلاعات شما را رکورد کنند حتی زمانی‌ که اکثر اطلاعات شما به فرمت HTTPS باشد و رمز گذاری شده باشد امکان شنود آنها وجود دارد.

همچنین می توانند از اتصال شما استفاده کرده به سیستم شما وصل شوند، یک بد افزار را روی سیستم شما بارگذاری کنند و یا هر کار مخرب دیگری را انجام دهند.

می‌توان گفت تمامی فعالیت‌های شما روی هر دستگاه یا برنامه ای‌ قابل شنود است و زمانی‌ که به این اطلاعات دسترسی‌ داشته باشند، می‌توان گفت که حریم خصوصی برای شما دیگر وجود نخواهد داشت.

به عنوان مثال نیز شرکت Avast با امتحان کردن همین حقه به آمار جالبی‌ رسید. ۳۸،۷ درصد از کاربران از Facebook یا Facebook Messanger استفاده کردند ۱۳،۱ درصد به ایمیل یاهو وصل شدند ۱۷،۶ درصد به Gmail و ۱۳،۸ درصد از برنامه های‌ چت مثل Whatsapp، Wechat یا Skype استفاده کردند. اگر آنها هکر بودند به راحتی‌ می‌توانستند از تمامی این اطلاعات استفاده کنند. لازم به ذکر است که ۲۴ درصد نیز به سایت های غیر اخلاقی‌ وصل شدند.

مطالب مشابه:  هشدار مجدد پلیس فتا در رابطه با باج افزارها

این مساله برای کسانی‌ که زیاد سفر می کنند نیز خطرناک است. زیرا این افراد معمولا اطلاعات کاری خود را روی سیستم شان دارند که هکرها می توانند به این اطلاعات دسترسی‌ پیدا کنند.

بهترین راهکار برای این افراد استفاده از Hot Spot گوشی های شخصی ا‌ست که بعضا حتی نسبت به وای‌فای سرعت بیشتری نیز دارند. اگر هم این امکان را نداشتید از ارسال اطلاعات شخصی‌ مخصوصاً اطلاعات بانکی‌ روی این شبکه‌ها جدا خود داری کنید. استفاده از VPN نیز برای مخفی‌ کردن اطلاعات راهکار مناسبی است.

حتی بعضا مشاهده شده که بعضی‌ هکرها برای آلوده کردن سیستم‌ها بد افزار خود را روی یک فلش یا سی‌دی قرار می دهند و آنها ‌را در محل‌های عمومی قرار می دهند تا زمانی که فرد آنرا به سیستم خود وصل کرد سیستم قربانی را آلوده کنند.

پس حتی اگر همچنین مواردی را مشاهده کردید، حتی فلشی که به عنوان هدیه در اختیار مثلا مسافران یک هتل قرار می‌گیرد، در استفاده از آنها دقت کنید، شما نمی دانید این فلش دست چه کسانی‌ بود است!!!

افزودن دیدگاه جدید

دیدگاه های شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Main Menu x
X