سرمایه گذاری عظیم Cisco در قسمت Cloud Security

سرمایه گذاری عظیم Cisco در قسمت Cloud Security

cisco

Cisco حضور خود را در بازار Cloud با خرید یک استارت آپ به نام CloudLock به ارزش ۲۹۳ میلیون دلار پر رنگ تر کرد. CloudLock یک شرکت امنیتی است که به ارائه API در زمینه (CASB (Cloud Access Security Broker – یک برنامه یا سرویس که بین یک تجارت و ارائه کننده خدمات ابری قرار می‌گیرد تا این ارتباط را ایمن کند  مشغول است. محصول این شرکت مواردی چون آنالیز رفتار کاربران، جلوگیری از نشت اطلاعات و محافظت در برابر تهدیدات بر اساس یادگیری سیستم‌ را شامل می شود.

هفته گذشته این شرکت، که در سال ۲۰۱۱ تاسیس شد، قابلیت یاد گیری سیستم خود را با نظارت بر ورود غیر مجاز، تشخیص فعالیت غیر عادی بر اساس موقعیت و بررسی‌ اعتبار IP ارتقاء داد.

Cisco اعلام کرد که CloudLock بخشی از قسمت شبکه و امنیت این شرکت خواهد شد و یک بخش حیاتی از استراتژی امنیت فراگیر Cisco خواهد بود.

به گفته نایب رییس قسمت توسعه Cisco: “CloudLock یک بستر منحصر به فرد با ماهیت محیط ابری در زمینه امنیت محیط های ابری ارائه می کند که به ما کمک خواهد کرد تا، راه کارهایی قدرتمند در زمینه امنیتی که به راحتی‌ نصب و مدیریت می شوند را ارائه کنیم.

Gil Zimmermann مدیر عامل و یکی‌ از موسسین شرکت CloudLock، اضافه شدن به Cisco را بهترین گزینه این شرکت می داند.به گفته وی: “به محض اینکه ما با سیسکو در زمینه نقاط مشترک همکاری، وارد مذاکره شدیم متوجه شدیم که چقدر با هم اشتراک داریم. ما دید مشترکی نسبت به آینده امنیت، که تمرکز آن‌ روی بستریست که بتواند با هر اندازه ای سازگار باشد، تولید ارزش سریعی داشته باشد و به راحتی‌ قابل گسترش باشد، داریم.”

مطالب مشابه:  هکرها از ابزارهای افشاء شده NSA برای هک هتل ها استفاده می کنند

Cisco اقدامات دیگری نیز در این زمینه در ۱۴ ماه گذشته داشته است. این غول تجهیزات شبکه دنیای IT با یک استارت آپ دیگر در همین زمینه به نامه Elastica قرارداد همکاری امضا کرد که بعد توسط Blue Coat خریداری شد. Cisco در همین سال Cloud Consumption as a Service Platform که شامل یک CASB برای نظارت بر مصرف و ترافیک شبکه برای برنامه های‌ تحت محیط ابری ارائه می‌کند، را معرفی‌ کرد.

هزینه‌ای که برای CloudLock نیز پرداخت کرده است در برابر سایر CASB ها قابل توجه است. مایکروسافت استارت آپی به نام Adallom را تابستان گذشته به مبلغ ۳۲۰ میلیون دلار خریداری کرد و Blue Coat شرکت Elastica را نیز به مبلغ ۲۸۰ میلیون دلار خریداری کرد. Blue Coat همچنین با یک استارت آپ دیگر به نام Perspecsys در سال گذشته وارد مذاکره شد که شرایط قرارداد به توافق طرفین نرسید. جالب که خود Blue Coat توسط Symantec به مبلغ ۴.۶۵ میلیارد دلار خریداری شد.

حال که بازار CASB به شدت داغ شده است، Gartner پیش بینی‌ کرده که ترکیب شرکت های بزرگ IT از ۵% سال گذشته تا ساله ۲۰۲۰ به ۸۵% برسد. از دلایل فروش استارت آپ های این حوزه به شرکت های بزرگ، نفوذ پایین آنها در بازار است. به عنوان مثال، گردش مالی شرکت Elastica بین ژانویه تا نوامبر ۲۰۱۵ فقط ۳۹۵۰۰۰ دلار بود است.

افزودن دیدگاه جدید

دیدگاه های شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Main Menu x
X