سه ابزار مفید جهت جلوگیری از ردیابی شدن در اینترنت

سه ابزار مفید جهت جلوگیری از ردیابی شدن در اینترنت

سه ابزار مفید جهت جلوگیری از ردیابی شدن در اینترنت

حکم رسمی: کنگره یک لایحه تصویب نموده است که در آن قوانین حریم شخصی کاربران اینترنت بی اعتبار شده و به ISP ها اجازه می دهد تا تاریخچه وب و سایر اطلاعات شخصی را بدون اجازه به فروش برسانند. با فرض به تصویب رساندن این لایحه توسط رئیس جمهوری آمریکا و تبدیل آن به قانون، بدین معنا خواهد بود که هر کسی باید از حریم خصوصی خود در برابر جمع آوری اطلاعات توسط ISP ها محافظت نماید.

برای جلوگیری از جمع آوری اطلاعات توسط ISP و فروختن آن به تبلیغ کنندگان، و برای شروع می توانید از سه روش ساده زیر استفاده نمایید.

استفاده از HTTPS Everywhere

افزونه مرورگر HTTPS Everywhere که برای بنیاد Electronic Frontier Foundation می باشد یکی از اولین ابزارهایی است که باید نصب نمایید. این افزونه نیاز دارد تا تمامی ارتباطاتی که به مرورگر شما برقرار می شود از رمزنگاری SSL/TLS استفاده کرده باشند. این بدان معناست که اطلاعات شما از جمع آوری passive مربوط به ISP در امان خواهد بود. تنها زمانی شما را مجبور به استفاده از HTTPS نمی کند که سایت از این پروتکل پشتیبانی نکند.

افزونه بسیار خوبی است که به محض نصب آن می توانید از آن استفاده کنید. اگرچه، با این ابزار ISP شما هنوز می تواند سایت هایی که با آنها مراجعه کرده اید را مشاهده نماید. فقط محتوای ارتباط شما محافظت شده می باشد. مثلا  ISP شما می داند که شما وارد سایت YouTube شده اید اما نمی داند که چه ویدیوهایی مشاهده کرده اید.

HTTPS Everywhere برای Firefox (desktop و Android) ، Chrome و Opera موجود می باشد.

خرید یک VPN

اقدام مرحله بعد خرید اشتراک یک سرویس VPN می باشد  سرویس های رایگان نه زیرا آنها اطلاعات شما را جمع آوری کرده و برای آنالیز و یا تبلیغ سرویس های خود به دیگران می فروشد. شما به VPN احتیاج دارید که اطلاعات شما را حفظ کند.

VPN یک تونل رمزگذاری شده بین شما و اینترنت می باشد. شما مستقیما به VPN وصل می شوید ( ISP شما این ارتباط را می بیند) و پس از آن تمامی گشت و گذار در اینترنت از طریق سرورهای VPN خواهد بود و دیگران نمی توانند اطلاعات شما را استراق سمع کنند. هنگامی که یک VPN خریداری کرده و تنظیمات آن را انجام دادید. آن را به صورت خودکار و در شروع کار تنظیم نمایید تا تمامی ترافیک اینترنت شما از طریق VPN انجام شود.

مطالب مشابه:  سیسکو اعلام کرد: ” ما اینترنت اشیا را امن خواهیم کرد چون شبکه متعلق به ما است!!!”

انتخاب VPN یک کار دشوار می باشد زیرا شما سرویس دهنده ای را می خواهید که کمترین اطلاعات شما را ذخیره نماید. همچنین شما نیاز دارید تا VPN شما را در برابر نشت DNS از شما محافظت نماید. زیرا این مشکلی است که در مورد بعد به آن خواهیم پرداخت.

 

تنظیم DNS

Domain Name System وظیفه ترجمه آدرس سایت ها به آدرس عددی قابل فهم ماشین را بر عهده دارد. مانند کتاب تلفن برای اینترنت عمل می کند.

مشکل آنجایی است که معمولا کامپیوتر به نحوی تنظیم می شود که از DNS مربوط به ISP استفاده نماید و این بدان معنا است که ISP شما تمامی درخواست های مروگر شما را می تواند مشاهده کند. VPN ها معمولا تنظیمات کامپیوتر شما تغییر داده تا از DNS خودشان استفاده نمایید و معمولا این ویژگی جلوگیری از نشت DNS وجود دارد که باعث می شود کامپیوتر شما از تنظیمات VPN استفاده کرده و از تنظمیات پیش فرض DNS استفاده ننماید.

با این وجود، برای اطمینان از عدم استفاده از DNS مربوط به ISP خود می توانید از ارائه دهندگان DNS ثالث مانند OpenDNS نیز استفاده نمایید.

یک شروع خوب

در حال حاضر شما یک شروع خوب برای حفاظت از داده های خود در برابر جاسوس ISP را آغاز کرده اید. هنگامی که این تنظمیات را انجام دادید برای تست می توانید از IPLeak.net و DNSLeakTest.com استفاده نمایید.

حال فقط باید امیدوار باشید که به هنگام اتصال به VPN خود، ISP ترافیک شما را محدود یا مسدود نکند.

افزودن دیدگاه جدید

دیدگاه های شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Main Menu x
X