هشدار مجدد پلیس فتا در رابطه با باج افزارها

هشدار مجدد پلیس فتا در رابطه با باج افزارها

هشدار مجدد پلیس فتا در رابطه با باج افزارها

سرهنگ صادقی در تشریح حملات باج افزاری بیان کرد: با گسترش میزان استفاده از فضای سایبر در سطوح مختلف جامعه، تهدیدات در این حوزه افزایش پیدا نموده و علاوه بر کاربران به صورت حملات هکری گسترده، باعث تخریب اطلاعات مهم یک سازمان گردیده و خسارات گسترده ای را در پی دارد .
این مقام انتظامی افزود: چندی است اخبار هجوم بدافزارها در سراسر جهان برروی سایت های خبری بارگذاری می‌گردند مانند ” واناکری ” و ” پتیا ” که سیستم‌های رایانه ای ادارات دولتی‌، بانک ها‌، شرکتهای صنعتی مهم و … را آلوده و در نهایت از قربانیان باج خواهی می‌نماید .
سرهنگ صادقی ادامه داد‌: باج افزارها از نقاط ضعف سیستم‌های رایانه‌ای و شبکه استفاده کرده و انتشار داده می‌شوند و کاربران فضای مجازی به خصوص مسئولین فن آوری سازمان‌ها و ادارات دولتی باید به نکات امنیتی بخصوص در حوزه شبکه اشرافیت کامل داشته باشند و با بالا بردن امنیت سیستم‌های رایانه ای خود و سازمان مربوطه را از نفوذ هرگونه ویروسی ( کرم ها ، بدافزارها )حفظ نمایند .
رئیس پلیس فتا استان به کاربران هشدار داد‌:در فضای وب مراقب لینک های آلوده بوده و به هیچ عنوان به سایت های نامعتبر ورود نداشته باشند. و مسئولین فن‌آوری ادارات الزاما از بروز بودن نرم افزارهای نصب شده برروی سیستم‌های سازمان اطمینان حاصل نموده و از فایروال‌های بروز استفاده نمایند و حتما از اطلاعات مهم سازمان پشتیبان گیری مستمر داشته باشند و بستر اینترنت را از شبکه داخلی سازمان ( اینترانت ) جدا سازی نمایند و از نصب نرم افزارهای شبکه‌های اجتماعی برروی سیستم های رایانه ای سازمانی خودداری نمایند .
شایان ذکر است سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارشات مردمی و اخذ نقطه نظرات شهروندان و کاربران گرامی بوده و همچنین کاربران فضای مجازی می توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت نمایند .

مطالب مشابه:  چگونه تمامی اطلاعاتی که گوگل درباره شما می داند را بررسی کنید

افزودن دیدگاه جدید

دیدگاه های شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Main Menu x
X