استراتژی های مدیریت آسیب پذیری مدرن

استراتژی های مدیریت آسیب پذیری مدرن

استراتژی های مدیریت آسیب پذیری مدرن

استراتژی های برتر  موفقیت برنامه مدیریت آسیب پذیری

استراتژی های برتر که موفقیت برنامه مدیریت آسیب پذیری مدرن را مشخص می کند

استراتژی های مدیریت آسیب پذیری مدرن : برنامه های مدرن مدیریت آسیب پذیری به یک استراتژی نیاز دارند که موفقیت را برای اهداف امنیت سایبری سازمان شما مشخص کند. با ترکیب چند روال ساده بهداشت سایبری در روال امنیتی روزانه خود ، تیم های فناوری اطلاعات خود را طوری تنظیم می کنید که برای جلوگیری از حملات سایبری مجهزتر باشند.

پایگاه داده CVE 18.325 آسیب پذیری را در سال 2020 گزارش کرده است. در ادامه اضافه کردند، در بیش از 40 درصد از آسیب پذیری ها حتی شناسه CVE نیز مشخص نشده است و آسیب پذیری های باز در زیرساخت های سازمان ها بیشترین درد را برای حملات مخرب – از جمله باج افزارها – مورد استفاده قرار می دهند. به نظر می رسد که بسیاری از سازمان ها بر فعالیت های دوره ای ارزیابی آسیب پذیری متکی هستند، مانند انجام اسکن های دو هفته ای، ماهانه یا سه ماهه، اما پیگیری این فرآیند ممکن است ماه ها طول بکشد و در نهایت یک شکاف بزرگ برای سوء استفاده مهاجمان باقی می گذارد. این نمونه ای از روش ها و فرایندهای معمول (اما تصادفی) است که برای کنترل آسیب پذیری ها ابداع شده است، اما از شبکه های فناوری اطلاعات محافظت نمی کند. ارزیابی مناطق کلیدی، شناسایی اجزای ضروری و ایجاد یک برنامه مدیریت آسیب پذیری قوی و خودکار برای محافظت از شبکه شما از سطح رو به رشد حمله ضروری است. برای انجام این کار، در زیر برخی از بهترین روش ها برای پیاده سازی استراتژی فناوری اطلاعات خود برای یک برنامه مدیریت آسیب پذیری قوی آورده شده است.

یک رویکرد یکپارچه برای آسیب پذیری های شبکه و نقاط پایانی

آسیب پذیری به عنوان هر گونه خلأ در شبکه شما که قابل استفاده است طبقه بندی می شود. مهاجمان مدرن زوایای متعددی را برای دستیابی به اهداف حمله خود کشف می کنند، خواه این یک بازیگر ملی-دولتی باشد که به دنبال ایجاد اختلال در زیرساخت های حیاتی است یا یک سایبرگانگ که به دنبال چند میلیون دلار سریع است. تمرکز بر یک حوزه و نادیده گرفتن حوزه دیگر به راحتی شکاف های امنیتی ایجاد می کند.

به عنوان مثال، برنامه های سنتی مدیریت آسیب پذیری فقط روی اسکن از راه دور تمرکز می کنند و آسیب پذیری ها را در نقاط پایانی نادیده می گیرند. با تغییر هنجارهای کاری که در همه گیری ایجاد شده است، نقاط پایانی به یک هدف سوء استفاده آسان تبدیل شده اند و برنامه مدیریت آسیب پذیری شما باید به مدیریت آسیب پذیری های شبکه و نقاط پایانی اهمیت مساوی دهد. بسیاری از CISO ها آسیب پذیری های نرم افزاریی را نادیده می گیرند و آنها را کم اهمیت می دانند، اما این دروازه هایی را برای نفوذ مهاجمان به شبکه باز می کند. برنامه مدیریت آسیب پذیری شما باید آسیب پذیری ها را در تمام دستگاه های دارای IP فعال در زیرساخت فناوری اطلاعات شما مدیریت کند.

برنامه های ارزیابی مداوم و خودکار آسیب پذیری

هر روز، آسیب پذیری های متعددی فاش می شود و استفاده از رویکرد ارزیابی دوره ای آسیب پذیری به شما در شناسایی جدیدترین خطرات کمک نمی کند – در واقع شما را در ایجاد انعطاف پذیری امنیتی چندین مرحله عقب نگه می دارد. با سرعت نفوذ مهاجمان به شبکه ها، یک شکاف کوچک برای اجرای حمله کافی است و فرایند مدیریت آسیب پذیری شما باید مستمر و مستمر باشد تا از خطرات امنیتی پیش بینی نشده جلوگیری شود. انتخاب راهکاری که روال مدیریت آسیب پذیری را خودکار کند، روند را ساده کرده و اثربخشی را افزایش می دهد.

سرعت و کارایی اسکنرهای آسیب پذیری

اسکن آسیب پذیری اولین مرحله در فرایند مدیریت آسیب پذیری شما است. اسکنرهای آسیب پذیری آهسته ایجاد تاخیر، روندهای تجاری کند و به عنوان یک مشکل بزرگ برای هر برنامه مدیریت آسیب پذیری عمل می کنند. این اسکنرها مانع از اجرای مداوم اسکن تیم های امنیتی فناوری اطلاعات می شوند.به علاوه، تعداد زیادی از موارد مثبت کاذب که توسط اسکنرهای آسیب پذیری ارائه می شود، کل این فرآیند را بی اثرتر می کند. اسکنر آسیب پذیری که انتخاب می کنید باید سریع، کارآمد، با زیرساخت شبکه شما سازگار باشد و نزدیک به صفر مثبت کاذب ارائه دهد.

مطالب مشابه:  تشخیص اشتباه آنتی ویروس Sophos برخی ویندوز ها را از کار انداخت!!!

vulnerability

گستردگی و جامعیت پایگاه داده آسیب پذیری

انجام اسکن آسیب پذیری تنها بر اساس داده های CVE نادرست است و منجر به گزارش نادرست می شود. اسکنرهای آسیب پذیری باید به یک پایگاه داده جامع یا مخزنی از بررسی های امنیتی تکیه کنند که تجزیه و تحلیل عمیق هر آسیب پذیری را انجام می دهد. در نتیجه، پایگاه های داده آسیب پذیری نقش مهمی در برنامه مدیریت آسیب پذیری ایفا می کنند و کیفیت پایگاه داده آسیب پذیری، دقت داده های ارزیابی آسیب پذیری شما را تعیین می کند. استفاده از پایگاه داده آسیب پذیری جامع با پوشش هر دو آسیب پذیری شبکه و نقطه پایانی را در نظر بگیرید و مرتباً برای شناسایی جدیدترین آسیب پذیری در شبکه خود به روز می شود.

تجزیه و تحلیل آسیب پذیری مبتنی بر خطر

انجام تصادفی تلاش ها بدون درک خطرات ناشی از هر آسیب پذیری یک روش هوشمند برای تحلیل آسیب پذیری مبتنی بر ریسک نیست. هر زیرساخت فناوری اطلاعات منحصر به فرد است و سطوح خطر متفاوتی بر اساس دسترسی به شبکه ، نشانه های امنیتی و سایر عناصر دارد. ارزیابی آسیب پذیری شما باید بر تجزیه و تحلیل سطوح خطر همه آسیب پذیری ها متمرکز شده و ابتدا مهمترین آنها را برطرف کند. سطوح ریسک با در نظر گرفتن عوامل مختلفی مانند اطلاعات تهدید، رتبه بندی عمومی آسیب پذیری ها، دارایی های موجود در شرکت، فعالیت های فعلی سوء استفاده و بسیاری عوامل خاص دیگر سازمان محاسبه می شود.

علاوه بر این، یک برنامه ارزیابی آسیب پذیری نیز باید دارای استانداردهای انطباق تعیین شده توسط سازمان های نظارتی مانند HIPAA ، PCI ، NIST و دیگران باشد.

ارزیابی آسیب پذیری باید فراتر از ارزیابی آسیب پذیری های شناخته شده باشد

تجزیه و تحلیل مواجهه با امنیت شما باید فراتر از ارزیابی آسیب پذیری های شناخته شده باشد. فعالیتهای مهم مانند ارزیابی پیکربندی نادرست، تجزیه و تحلیل مواجهه دارایی ها و نظارت بر انحرافات کنترل امنیتی باید بخشی از چک لیست امنیت فناوری اطلاعات شما باشد.

ترمیم یکپارچه وصله (پچ)

مهمترین مرحله ای که پس از ارزیابی آسیب پذیری دنبال می شود، رفع آسیب پذیری های شناسایی شده است. بر اساس یک مطالعه اخیر، 60 درصد از نقض ها شامل آسیب پذیری هایی است که وصله آنها موجود بوده اما به موقع اعمال نشده است. وصله به تیم های امنیتی کمک می کند تا سطح حمله را به میزان قابل توجهی کاهش دهند و از حملات جلوگیری می کند. برنامه مدیریت آسیب پذیری شما باید مجهز به یک ابزار مدیریت وصله یکپارچه باشد تا آسیب پذیری ها به موقع برطرف شود و فرآیند وصله از شبکه ها در برابر مجموعه ای از حملات احتمالی محافظت می کند.

فهرست گزارش گسترده

ردیابی و نظارت بر اقدامات فرایند مدیریت آسیب پذیری شما به شما کمک می کند تا اقدامات لازم برای تنظیم استراتژی امنیت فناوری اطلاعات خود را تجزیه و تحلیل کنید. گزارش های دقیق به شما کمک می کند تا روند مدیریت آسیب پذیری خود را بررسی و ارزیابی کرده و جزئیات لازم در مورد آسیب پذیری های موجود در شبکه خود را ارائه دهید. برنامه مدیریت آسیب پذیری شما باید طیف وسیعی از گزارشها را برای مطالعه و تجزیه و تحلیل دقیق ارائه دهد.

با در نظر گرفتن این عوامل کلیدی، می توانید برنامه مدیریت آسیب پذیری فعلی خود را ارزیابی کرده و شما را در ارتقاء استراتژی فناوری اطلاعات موجود راهنمایی کنید. با پیاده سازی یک برنامه مدیریت آسیب پذیری قوی، انعطاف پذیر، گسترده و خودکار، حملات سایبری را از طریق به حداقل رساندن خطر آسیب پذیری کاهش می دهید و در نهایت از اطلاعات شرکت و مشتریان خود – و شهرت خود محافظت می کنید.

منبع: threatpost

 

استراتژی های مدیریت آسیب پذیری مدرن

برای دریافت نسخه آزمایشی اینجا کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Main Menu x
X